تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۸۱۴۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

زیرساخت‌های معادن تایباد توجه نمایندگان مجلس را می‌طلبد

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد گفت: توسعه و زیرساخت‌های معادن این شهرستان نیازمند پیگیری نمایندگان مردم در مجلس است.

به گزارش می‌متالز، جواد پشتیبان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد اظهار کرد: رفع مشکلات مربوط به معادن تایباد نیازمند توجه و پیگیری نماینده مردم شهرستان در مجلس است تا بشود با جذب اعتبارات مختلف این مسائل را برطرف کرد.

وی گفت: از ۳۱ معدن موجود در این شهرستان مرزی بر اساس تعداد پروانه بهره برداری، ۱۶ معدن غیرفعال هستند که علت آن دسترسی نامناسب است و توجیه افتصادی برای فعالیت ندارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد ادامه داد: جذب بودجه و اعتبار جهت جاده سازی برای معادن و همچنین دریافت مجوز واردات تجهیزات و ماشین آلات معدنی از مهمترین موضوعاتی است که می‌شود با هم افزایی مدیران شهرستانی و نماینده مردم در مجلس پیگیری کرد.

پشتیبان بیان کرد: با برطرف کردن مسائل زیرساختی معادن به همراه تامین برق، آب شرب و گاز آنها، می‌توان برای صنایع فراوری مرتبط با مواد معدنی از جمله سنگ آهن و گرانیت جذب سرمایه کرد تا ارزش افزوده بالایی نصیب اقتصاد منطقه شود.

وی با اشاره ظرفیت معادن تایباد تصریح کرد: ذخایر معدنی این شهرستان ۱۷ میلیون تن است که سالیانه یک و نیم میلیون تن انواع مواد و کانی‌های معدنی استخراج می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تایباد افزود: تعداد ۱۵ معدن با اشتغال کل ۵۰۰ نفری در رسته‌های کارگری و فنی مهندسی مشغول به فعالیت هستند که شامل هفت معدن سنگ آهن، چهار معدن سنگ گرانیت، ۲ معدن سنگ لاشه، یک معدن سیلیس و یک معدن فلدسپات می‌شود.

پشتیبان اذعان کرد: ۸۰ درصد نیروی انسانی معادن از مردم روستا‌های همجوار آن تشکیل می‌شود و به کارگیری ماشین آلات معادن برای کار‌های عام المنفعه و رفع نیاز روستا، مرمت مدارس و مساجد و اختصاص باطله‌های سنگی به گروه‌های جهادی از جمله مسئولیت‌های اجتماعی است که این مراکز اقتصادی برعهده می‌گیرند.

وی تاکید کرد: همه معادن مسئول بهداشت، ایمنی و محیط زیست موسوم اچ. اس.‌ای را دارند که وظیفه بروزرسانی الزامات ایمنی، بهداشت شغلی و محیطی و اطلاع رسانی آن، برنامه ریزی جهت انجام معاینات ادواری پزشکی کارکنان و شناسایی عوامل زیان آور محیط کار را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده