تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۲۸۱۵۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کهگیلویه و بویراحمد آمادگی واگذاری ۶۵ محدوده معدنی را دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمادگی واگذاری ۶۵ محدوده معدنی شامل ۱۶ فقره پروانه اکتشاف، ۲۱ فقره گواهی کشف و ۲۸ پروانه بهره برداری وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، کریم روزبهان روز چهارشنبه اظهار داشت: از برنامه‌های در دست اجرای حوزه معادن استان می‌توان به پروژه‌های در حال اجرا جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز معادن، برگزاری مزایده عمومی معادن، برگزاری مزایده بسته‌های سرمایه گذاری، تعیین تکلیف اعتبار مجوز‌های معدنی نام برد.

وی افزود: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت صمت، ۶۵ محدوده معدنی استان از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد که این مهم از تاریخ ۲۸ آبان از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) و برنامه زمانبندی مشخص شده است و متقاضیان می‌توانند در فرآیند واگذاری محدوده‌های معدنی استان شرکت نمایند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: متقاضیان فرصت دارند تا روز سه شنبه هشتم آذرماه نسبت به دریافت اسناد مزایده اقدام و تا تاریخ بیست و سوم آذرماه قیمت پیشنهادی خود را در سامانه ستاد اعلام کنند.

روزبهان ابراز داشت: افراد جهت اطلاع و مشاهده اطلاعات مزایده به آدرس الکترونیکی kvb.mimt.gov.ir اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کنند.

وی ابراز داشت: در ضمن نقشه محدوده‌های معدنی بر اساس کد کاداستر اعلام شده در مزایده در سامانه کاداستر کشور به نشانی www.cadastre.mimt.gov.ir در قسمت نقشه قابل مشاهده می‌باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر مزایده عمومی، ۱۴ محدوده معدنی نیز در قالب سه بسته سرمایه گذاری (شامل بسته گچ بلوک یاسوج، بسته گچ بلوک گچساران - دوگنبدان و بسته گچ بلوک دهدشت)، در برنامه واگذاری سال جاری می‌باشد.

روزبهان تاکید کرد: همچنین پنج محدوده معدنی امیدبخش حاصل از مطالعات پهنه اکتشافی دنا، در مجموع به مساحت ۱۹۵ کیلومتر مربع، در سامانه کاداستر معادن، ثبت و استعلامات صدور پروانه اکتشاف این محدوده‌ها برای مواد معدنی فسفات، بوکسیت و سایر کانسار‌های فلزی، صادر شده است و امیدواریم با موافقت دستگاه‌های استعلام شونده، مطالعات اکتشافی این پنج محدوده، تکمیل و منتج به صدور گواهی کشف معادن گردد.

وی اضافه کرد: مابقی زیرپهنه‌های اکتشافی، پهنه اکتشافی دنا از تاریخ ۱۳ آذر برای استفاده سایر متقاضیان معدنی، آزاد خواهد شد و متقاضیان می‌توانند در چارچوب ضوابط و مقررات و رعایت الزامات مرتبط، محدوده‌های مورد درخواست خود را در سامانه کاداستر معادن ثبت کنند.

در حال حاضر ۸۱ پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری ۱۰۹۶ میلیارد ریال، اشتغال ۷۹۰ نفر و استخراج اسمی سالیانه حدود ۶ میلیون تن در استان دارای اعتبار هستند و کل ذخیره قطعی این معادن، ۱۶۸۴ میلیون تن می‌باشد.

۴۵ فقره از این معادن با ذخیره قطعی ۱۴۳۹ میلیون تن، سرمایه گذاری ۲۴۸ میلیارد ریال، اشتغال ۴۶۸ نفر و استخراج اسمی سالیانه ۳۶۰۰ هزار تن، فعال هستند و ۹ معدن در حال تجهیز و ۲۷ معدن نیز غیرفعال هستند.

در ۶ ماهه نخست سالجاری پنج معدن غیرفعال، مجددا فعال و با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال، اشتغال ۳۳ نفر و استخراج اسمی سالیانه ۴۸ هزار تن، عملیات استخراجی خود را از سر گرفته اند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کهگیلویه و بویراحمد

عناوین برگزیده