تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۳
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۸۱۵۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

نخستین تولیدکننده آهن اسفنجی شمال کشور در گیلان افتتاح می‌شود

‌می‌متالز - به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نخستین تولید کننده بخش خصوصی آهن اسفنجی به زودی کار خود را در رشت آغاز خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری در نشست رصد پایش طرح‌های نیمه تمام اظهار کرد: تولید آهن اسفنجی که تکمیل کننده زنجیره تولید انواع آهن می‌باشد با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه ظرفیت تولید آهن و فولاد گیلان رو به افزایش است تصریح کرد: سرمایه گذاری در حوزه فولاد با توجه به امکان سنجی در گیلان صورت گرفته است و میزان سرمایه گذاری لازم برای راه اندازی این خط تولید بزرگ چهار هزار میلیارد ریال است.

وی با تأکید بر ضرورت اشتغال آفرینی و حمایت از سرمایه گذاری در استان بیان کرد: میزان اشتغال زایی مستقیم این شرکت صنعتی که با استفاده از مواد اولیه کنسانتره و سیستم یکپارچه شارژ مستقیم انجام می‌شود به تعداد ۱۲۰ نفر خواهد بود.

پورحیدری با اشاره به اینکه طراحی خط تولید این کارخانه بزرگ توسط متخصصین داخلی انجام شده افزود: ساخت مخازن، غبارگیرها، نصب کوره دوار، جرثقیل، نوار‌های نقاله و بسیاری از ماشین‌آلات به همت مهندسی داخلی انجام شده که می‌تواند گام مهمی در راستای خودکفایی و خود اتکایی باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده