تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۸۱۷۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رییس اتاق ایران: انتقال کمیته اقدام ارزی به بانک مرکزی نیازمند بازنگری است

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: کمیته اقدام ارزی بهتر است در محل فعلی خود یعنی سازمان توسعه تجارت باقی بماند و به بانک مرکزی انتقال پیدا نکند.

به گزارش می‌متالز، غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: کمیته اقدام ارزی با هدف پیگیری مشکلات صادرکنندگان در خصوص رفع تعهد ارزی در سازمان توسعه تجارت ایجاد شده بود که گشایش‌های زیادی نیز در این زمینه ایجاد کرد، اما گویا تصمیم گرفته شده است که این کمیته به بانک مرکزی منتقل شود.

وی بیان کرد: اعتراض خود را نسبت به انتقال کمیته اقدام ارزی به بانک مرکزی اعلام کرده ایم و از شورا‌های گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان‌ها نیز خواسته ایم که این موضوع را مورد بررسی کارشناسی قرار دهند تا کمیته مزبور در سازمان توسعه تجارت بماند.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: در آخرین ارزیابی شورا‌های گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان‌ها در کشور توسط دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، شورای گفتگوی خراسان رضوی به همراه شورا‌های استان‌های آذربایجان شرقی و خوزستان در ردیف نخست قرار گرفتند که نتیجه مجموع نشست‌های آن و عملکرد مناسب شورا است.

شافعی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به شدت با مشکل کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند، افزود: ماده ۲۱ و ماده ۲۳ قانون رفع موانع تولید مصوب کرده است که یک حساب بانکی ویژه باید برای بخش تولید ایجاد شود، اما با کمال تاسف با وجود مدت‌های مدیدی که از تصویب این قانون گذشته، هنوز به اجرا درنیامده است.

وی اظهار داشت: از شورا‌های گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان‌ها خواسته شده است تا بررسی مربوط به موضوع اجرای مواد قانونی مزبور را در دستور کار قرار دهند تا بتوان با ارایه راه حلی‌های موثر بنگاه‌های اقتصادی را از تنگنای کمبود سرمایه در گردش نجات داد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده