تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۸۱۸۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

واکنش مثبت قیمت شمش صادراتی ایران به کف حمایتی خود + روند قیمت فولاد صادراتی ایران و CIS

‌می‌متالز - در هفته گذشته میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران ۴۵۸.۵ دلار در هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش حدود ۱۰ دلاری را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، در هفته گذشته میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران ۴۵۸.۵ دلار در هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش حدود ۱۰ دلاری را نشان می‌دهد.

قیمت اسلب صادراتی ایران نیز که طی چند هفته اخیر در سطح ۴۲۰ دلار در هر تن اعلام شده بود، با کاهش ۲۰ دلاری به ۴۰۰ دلار رسید که یک کف جدید برای این محصول است.

چیلان در تحلیل هفته گذشته خود اشاره کرده بود که قیمت بیلت صادراتی ایران فقط ۹ دلار تا شکست کف حمایتی خود در یک سال اخیر فاصله دارد. در هفته‌ای که گذشت، قیمت شمش صادراتی ایران در محدوده ۴۵۰ دلار حمایت شد و روند صعودی به خود گرفت که با توجه به کف سازی قیمت شمش CIS به نظر می‌رسد نمی‌تواند در هفته‌های متوالی ادامه دار باشد.

در هفته گذشته قیمت شمش CIS در ادامه روند نزولی خود، از ۴۸۵ دلار به ۴۹۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت اسلب صادراتی CIS هم فقط ۷.۵ دلار کاهش داشت. بعد از کاهش ۵۰ دلاری قیمت اسلب CIS در اوایل آبان ماه، ۳ هفته است که قیمت این محصول در محدوده ۴۲۰-۴۳۰ دلار قرار گرفته که با توجه به فاصله ۷ دلاری باقیمانده تا کف قبلی، به نظر می‌رسد قیمت اسلب CIS در حال کف سازی برای آغاز یک روند صعودی است.

واکنش مثبت قیمت شمش صادراتی ایران به کف حمایتی خود + روند قیمت فولاد صادراتی ایران و CIS

منبع: چیلان

عناوین برگزیده