تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۸۱۹۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۷.۶۱ درصدی شاخص بورس در آبان امسال

‌می‌متالز - شاخص بورس در آبان امسال طی ۲۲روز معاملاتی، با ثبت ۹۹هزار و ۶۳۸واحد افزایش، معادل ۷.۶۱ درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در مهر امسال تعداد ۲۱۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۱۶۵ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال در بیش از ۷ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۱۲۷ دفعه طی ۲۲ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با ماه قبل خود به ترتیب ۱۰۰، ۷۹ و ۸۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این درحالی است که تعداد ۲۹ میلیارد و ۸۹۹ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۲۸ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته که نسبت به مهرماه گذشته به ترتیب ۶۳.۴۶ و ۶۳.۸۲ درصد افزایش داشته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۲۲ روز، با ۹۹ هزار و ۶۳۸ واحد افزایش، معادل ۷.۶۱ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۵۹۸ واحد در پایان این ماه رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۲۵ هزار و ۴۷۶ واحد افزایش، معادل ۶.۷۲ درصد رشد کرد و رقم ۴۰۴ هزار و ۴۷۱ واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با ۸۵ هزار و ۳۸۴ واحد افزایش در این مدت به رقم یک میلیون و ۵۷ هزار و ۶۷۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۶۲ هزار و ۱۹۷ واحد افزایش به عدد ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۴۶۳ واحد رسیده‌اند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۸.۷۸ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۶.۲۵ درصد رشد همراه شده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده