تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۲
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۸۱۹۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

کاهش ۰.۱۴ درصدی شاخص بورس تهران

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز ۶ آذر ماه، شاخص هم‌وزن با ۵۳۹ واحد (۰.۱۳ درصد) افزایش به رقم ۴۰۸ هزار و ۶۴۱ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۲ هزار و ۲۵ واحد (۰.۱۴ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز چهارشنبه، دوم آذر ماه، بیش از ۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۲ هزار و ۴۳۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فرآورده‌های نفتی با ۲۱ هزار و ۸۴ معامله به ارزش یک هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۰ هزار و ۷۷۰ معامله به ارزش یک هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال، گروه غذایی بجز قند با ۲۰ هزار و ۳۰۹ معامله به ارزش یک هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۱۶ هزار و ۹۶۵ معامله به ارزش یک هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید با ۲۶۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲۱۶ واحد، شرکت ایارن خودرو با ۲۱۱ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۳۲ واحد و شرکت تراکتورسازی ایران با ۱۱۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۲۶ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۳۹۹ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۳۱۲ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۶۲ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۵۶ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، دوم آذر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۰.۸۴ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۵۵۴ واحد رسید.

همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۸۵۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۶ واحد، شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با ۵.۵ واحد، بیمه کوثر با ۳.۸ واحد، شرکت زغال سنگ پرورده طبس با ۳.۳ واحد و شرکت داروسازی دانا با ۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۱ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۶ واحد، شرکت بیمه پاسارگاد با ۵ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۳.۷ واحد و شرکت آهن و فولاد ارفع با ۳.۱ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده