تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۸۲۰۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سومین کمیته راه اندازی واحد‌های راکد و زیر ظرفیت استان کرمان مطرح شد:

بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی راکد استان و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید

‌می‌متالز - سومین کمیته راه اندازی واحد‌های صنعتی راکد و زیر ظرفیت استان کرمان با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مدیران ۱۱ واحد صنعتی و نمایندگانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، استانداری، شورای هماهنگی بانک‌ها، سازمان تامین اجتماعی، اداره کل امور اقتصاد و دارایی و در محل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در ابتدای این جلسه ضمن اعلام اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۷ واحد راکد فعالیت خود را مجدد آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: عارضه‌یابی و بررسی مشکلات در راستای به چرخه بازگرداندن واحد‌های صنعتی راکد و مشکلات واحد‌های تولیدی صنعتی از محور‌های اصلی این جلسات است. در همین راستا می‌توان برای جلوگیری از تعطیل شدن احتمالی واحدها، در این کمیته برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و اقدامات اصلی صورت می‌گیرد.

وی افزود: راه‌اندازی واحد‌های جدید تولیدی نیازمند زمان زیادی است، در حالی که می‌توان با بازگرداندن واحد‌های راکد و تعطیل به چرخه تولید در راستای عملیاتی کردن شعار سال حرکت کرد.

حسین میجانی با تاکید بر این که راه‌اندازی مجدد واحد‌های تولیدی و عملیاتی کردن جهش تولید، نیازمند همدلی، وفاق و همراهی همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهاد‌ها است افزود: این بخش کارشناسی می‌تواند مشکلات را تخصصی بررسی و پیشنهادات و برنامه‌هایی را در راستای رفع مشکلات و به بازگرداندن این واحد‌ها ارائه کند و با یک برنامه‌ریزی مطلوب، حتی اگر تعداد کمی از واحد‌های تولیدی نیز احیا شوند، گام موثری به لحاظ تولید ثروت، اشتغالزایی و توسعه استان صورت خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه مدیران واحد‌های صنعتی شرکت فولادسازان، واحدصنعتی کولیوند، شرکت نیرو کابل، شرکت چریکو، لاوان تابلو، واحد صنعتی حصیبی، صنایع غذایی سلوی، شهر سنگ، صنایع غذایی پهلوان‌زاده، شرکت تابنده گستر واحد صنعتی مظهری به طرح مشکلات خود پرداخته و بررسی آن‌ها در بخش‌های تخصصی کمیته احیا، مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری کرمان نو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده