تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۸۲۲۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مرکزی:

منابع مالی حاصل از عوارض زیست محیطی و سهم معادن در ساوه فعال می‌شوند

‌می‌متالز - استاندار مرکزی گفت: منابع مالی حاصل از عوارض زیست محیطی یا حقوق دولتی در حوزه سهم معادن در ساوه فعال می‌شوند تا مسیر پیشرفت این شهرستان هموار شود و شتاب گیرد.

به گزارش می‌متالز، فرزاد مخلص‌الائمه شامگاه پنجشنبه سوم آذرماه ۱۴۰۱ در نشست هم اندیشی بررسی مشکلات شهر‌های غرق آباد، نوبران، آوه و ساوه که با حضور مدیران استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری ویژه ساوه برگزار شد اظهار کرد: شرکت‌های تولیدی و فعالان اقتصادی صنعتی در شهرستان ساوه در مجموع، تراز خوبی در حوزه مسئولیت اجتماعی خود دارند که باید قدردانی کرد و انتظار می‌رود با فعالیت بیشتر در ایفای مسئولیت اجتماعی خود بیش از گذشته فعال شوند و اینطور نباشد که بار مسئولیت اجتماعی در چند شرکت و واحد تولیدی خلاصه شود.

وی در ادامه گفت: در خصوص تامین آب شرب ساوه نگرانی‌هایی وجود دارد، اما در سفر هیات دولت، اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و اجرای این طرح شتاب خواهد گرفت که با بهره برداری از این طرح اتفاق بزرگی در حوزه پروژه‌های عمرانی استان که منافع آن عاید مصارف شرب شهری و روستایی و صنعتی می‌شود، خواهد افتاد.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: به منظور بررسی مشکلات ساوه و شهر‌های تابعه جلسه‌ای تشکیل و روند اجرای مصوبات قبلی و پیگیری مصوبات سفر هیات دولت انجام شود و انتظار می‌رود که مدیران استانی و شهرستانی با تلاش مضاعف پیگیر اجرایی شدن مصوبات باشند.

وی افزود: موضوعاتی نظیر تامین مسکن، خدمات عمومی در حوزه درمان و سلامت، زیرساختی و آموزش و پرورش و ... در این جلسه مطرح و با حضور حدود ۲۰ مدیر استانی و شهرستانی بررسی و مسائلی که در حدود اختیارات استان هستند تقسیم کار شد. مصوبات، روز شنبه ابلاغ می‌شود و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند ظرف یک هفته گردش کار را ارائه و گزارش کنند.

مخلص الائمه افزود: در خصوص پیگیری‌هایی که باید در سطح ملی مورد بررسی قرار گیرد با پیگیری نماینده مردم ساوه و زرندیه و با تقسیم کار مدیران استانی از طریق مجلس و دولت، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

در این نشست روسای شورا‌های شهر و شهرداران شهر‌های نوبران، غرق آباد، آوه و ساوه به بیان مشکلات این شهر‌ها پرداختند.

کمبود مسکن و لزوم تسریع در احداث طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های کوچک، احداث مخزن آب، کمبود زیرساخت در شهرک صنعتی غرق آباد، لزوم اجرای طرح‌های آبخیزداری و انتقال دامداری‌ها به خارج از شهر، صدور مجوز برداشت شن و ماسه برای آسفالت معابر، دوبانده کردن جاده ساوه به غرق آباد به منظور کاهش سوانح ترافیکی و جاده‌ای، آسفالت معابر مسکن مهر شهر غرق آباد، سنددار شدن اراضی قولنامه‌ای، بهساری معابر شهر نوبران، نداشتن ساختمان اداری شهرداری نوبران و لزوم تخصیص اعتبار برای تکمیل ساختمان در حال احداث شهرداری، احداث مسکن برای جلوگیری از مهاجرت معکوس، لزوم ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی شهر نوبران، کمبود زیرساخت در شهرک صنعتی نوبران، تخصیص اعتبارات ویژه برای شهر آوه، لزوم افزایش سرانه تفریحی و فضای سبز، بهسازی معابر و تقویت مبلمان شهری آوه، ضعف زیرساخت‌های آموزشی، ضرورت بهسازی و مرمت ورودی شهر آوه، افزایش سهم ساوه از ارزش افزوده، تشکیل جلسات کمیسیون ماده پنج در ساوه از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایان (ایسنا)

عناوین برگزیده