تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۰
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۸۲۲۲۴
سرویس خبر : انرژی

کاهش ۵ درصدی عرضه نفت امارات به آسیا

‌می‌متالز - کاهش تقاضا در چین و پایین آمدن قیمت نفت باعث شد امارات صادرات نفت خام به بازار آسیا را ۵ درصد برای ماه آینده میلادی پایین بیاورد.

به گزارش می‌متالز، امارات متحده عربی صادرات نفت خام خود به برخی مشتریان آسیایی را ۵ درصد در ماه دسامبر پایین می‌آورد. کاهش تقاضا و پایین آمدن قیمت نفت از دلایل این تصمیم امارات است.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) که تقریباً کل نفت این صادرکننده بزرگ عضو اوپک را تولید می‌کند به اطلاع مشتریان خود در آسیا رسانده که این ۵ درصد کاهش صادرات بخشی از بند تغییرات عملیاتی در قرارداد‌های بلندمدت آن‌هاست. طبق این بند، میزان صادرات را می‌توان با توجه به شرایط لجستیکی ۵ درصد نسبت‌به آنچه در قرارداد آمده افزایش یا کاهش داد.

کاهش صادرات امارات به‌دنبال پایین آمدن تقاضا ازسوی چین در بحبوحه تشدید محدودیت‌های کرونایی در این کشور و همچنین کاهش قیمت نفت در روز‌های اخیر از ترس کاهش تقاضا و رکود اقتصاد در مناطق دیگر صورت‌گرفته است.

قیمت نفت در روز دوشنبه به پایین‌ترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی رسید. قیمت نفت خام برنت بیش‌از ۳ درصد کاهش یافت و به ۸۰ دلار در هر بشکه رسید. نفت آمریکا هم کمتر از ۷۴ دلار در هر بشکه معامله می‌شد. ناآرامی و اعتراضات در چین بر سر محدودیت‌های کرونایی که بازار‌ها را تحت تأثیر قرار داده، باعث کاهش قیمت نفت و سایر کالا‌ها در روز دوشنبه شد.

نگرانی درمورد کاهش تقاضا در آسیا و ترس از مازاد عرضه باعث کاهش قیمت اکثر درجات نفت خام برای تولیدکنندگان خاورمیانه شده‌است.

برخی اعضای اوپک از جمله امارات و عربستان درحال کاهش تولید خود طبق قرارداد اوپک پلاس هستند. این ائتلاف در آخرین اجلاس خود برای کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید به توافق رسید. در شرایطی که اکثر تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک ماه‌هاست نتوانسته‌اند طبق سهمیه‌های خود تولید کنند، امارات و عربستان به اهداف تولید خود رسیده‌اند و حالا قصد کاهش تولید دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده