تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۲۴۹۸۴
سرویس خبر : انرژی

غول نفتی امارات و انرژی استرالیا برای توسعه فناوری جذب کربن همکاری می‌کنند

‌می‌متالز - تولیدکننده ملی نفت امارات متحده عربی و گروه انرژی استرالیایی سانتوس با یکدیگر همکاری کرده اند تا به طور مشترک توسعه یک پلتفرم مدیریت جهانی کربن را برای کمک به مشتریان در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای بررسی کنند.

به گزارش می‌متالز، شرکت ملی نفت ابوظبی که تقریباً تمام نفت سومین تولیدکننده بزرگ اوپک، امارات متحده عربی را تامین می‌کند، همچنین با سانتوس برای پیشبرد فناوری‌های جذب و ذخیره کربن یا CCS و کشف توسعه حمل و نقل و حمل و نقل دی اکسید کربن همکاری خواهد کرد. غول نفتی امارات متحده عربی روز سه شنبه گفت: شبکه زیرساختی برای فعال کردن بخش‌های پرتاب کننده سنگین برای جذب، حمل و ذخیره دائمی CO۲ انجام خواهد شد.

معاون اجرایی راه حل‌های انرژی در سانتوس، در بیانیه‌ای گفت: «برای برآوردن اهداف آب و هوایی جهان، نیاز به افزایش مقیاس بزرگ CCS است و شرکت‌هایی مانند سانتوس و ADNOC دارای فناوری، زیرساخت و دانش هستند تا بتوانند CCS کم هزینه و انرژی کم کربن را به صورت رقابتی در مقیاس جهانی ارائه کنند. استوارت گرانت.»

فرصت بزرگی برای تامین‌کنندگان سنتی انرژی مانند استرالیا و امارات وجود دارد تا در خط مقدم کمک به کربن‌زدایی منطقه‌ای از طریق استفاده از مزیت‌های رقابتی طبیعی ما در ذخیره‌سازی کربن و زنجیره‌های تامین انرژی باشند. این اولین قرارداد جذب کربن و مدیریت کربن برای ADNOC، شرکت ملی کشور میزبان اجلاس COP۲۸ در دبی در اواخر این ماه نیست.

بیشتر بخوانید: بررسی مصوبه‌های انرژی برنامه توسعه هفتم توسط کمیسیون تلفیق
ماه گذشته، ADNOC و Occidental توافقی را برای انجام یک مطالعه مهندسی اولیه مشترک برای ساخت اولین تأسیسات جذب مستقیم هوا در مقیاس مگاتون در خارج از ایالات متحده اعلام کردند.

ADNOC ظرفیت جذب کربن ۱۰ میلیون تن در هر سال را تا سال ۲۰۳۰ هدف قرار داده است که معادل خروج بیش از ۲ میلیون خودروی احتراق داخلی از جاده‌ها است.

غول نفتی امارات اولین شرکت ملی نفتی بود که هدف انتشار خالص صفر را اعلام کرد، که اخیراً آن را از هدف قبلی ۲۰۵۰ به سال ۲۰۴۵ رساند و اولین شرکت نفتی در گروه همتایان خود بود که متعهد به صفر کردن خالص در سال ۲۰۴۵ شد.

سلطان احمد الجابر، مدیر عامل گروه ADNOC، رئیس جمهور منتخب COP۲۸ است و این شرکت پیش از اجلاس سران، استراتژی‌های مختلفی را برای کاهش کربن اعلام کرده است و می‌گوید صنعت نفت باید تلاش‌های جهانی کربن زدایی را رهبری کند.

منبع: انرژی پرس

عناوین برگزیده