تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۸۲۲۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت:

سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد دلاری در صنایع معدنی

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان از ابتدا تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد دلار در بخش معدن و صنایع معدنی سرمایه گذاری کرده که به ایجاد واحد‌های مختلف معدنی و صنایع معدنی منجر شده است.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: این سازمان تلاش می‌کند بستر سرمایه گذاری را در بخش‌های مختلف معادن و صنایع معدنی دیگر فراهم کند.

جعفری بیان کرد: ایمیدرو تلاش می‌کند توسعه را در حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری تداوم بخشد و در سال‌های اخیر نیز شناسایی و پی جویی حدود ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع مناطق جدید را آغاز کرده که بخش قابل توجهی از این مناطق آزادشده و در حال حاضر نزدیک به ۶۰ هزار کیلومتر مربع برای ادامه فعالیت‌های اکتشافی در اختیار ایمیدرو است.

وی افزود: در حوزه مس از نظر میزان ذخایر، رتبه پنجم جهانی را داریم و با اکتشافات پیش رو، این رتبه می‌تواند بهبود یابد. با توجه به این ذخایر، نیازمند توسعه در حوزه فرآوری هستیم. در حوزه سنگ آهن، نسبت به واحد‌های جدید و طرح‌های در حال اجرا، از نظر ذخایر با کمبود مواجه هستیم و نیاز است اکتشافات بیشتری صورت گیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اجرای طرح تحول اکتشاف توسط ایمیدرو و همکاری سازمان زمین شناسی و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با دستور وزیر گفت: طرح تحول اکتشاف را برای تهیه نقشه یک ۱:۵۰.۰۰۰ و دسترسی به آنومالی‌ها و ذخایر جدید را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: این طرح قرار است ۲ ساله انجام شود و برای اجرای آن به پیمانکاران، مشاوران، تجهیزات و همکاری همه جانبه نیاز است و سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح می‌تواند در این زمینه ما را یاری کند.

جعفری با اشاره به نقش ایمیدرو در تأمین ارز کشور بیان کرد: این سازمان در سال گذشته، ۱۳.۳ میلیارد دلار صادرات انجام داد که درنتیجه، نقشی مؤثر در تأمین ارز مورد نیاز کشور ایفا کرد که با توسعه صنایع معدنی، این رقم قابل افزایش است.

وی ادامه داد: تاکنون، حدود ۶۰ تا ۸۰ عنصر معدنی در کشور شناسایی شده که کمتر از ۴۰ عنصر فرآوری می‌شود و بخش‌هایی که استفاده نمی‌شود کانی‌های با ارزشی است که یا میزان ذخیره آن اقتصادی نیست یا امکان فرآوری آن را نداریم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان از ابتدا تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد دلار در بخش معدن و صنایع معدنی سرمایه گذاری کرده که به ایجاد واحد‌های مختلف معدنی و صنایع معدنی منجر شده است.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده