تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۸۲۶۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

تعلیق موقت تولید فولاد و محصولات نورد شده توسط ArcelorMittal

‌می‌متالز - با توجه به افزایش هزینه‌های برق و قطعی برق ناشی از جنگ بین روسیه و اوکراین، شرکت ArcelorMittal تولید فولاد و محصولات نورد شده را به طور موقت متوقف کرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولادی ArcelorMittal در هفته منتهی به روز شنبه (۲۶ نوامبر) به طور موقت تولید فولاد و محصولات نورد شده را تا زمان تثبیت تامین انرژی در کشور اوکراین متوقف کرده است. بررسی‌ها نشان داده مرکز GMK با استفاده از سرویس مطبوعاتی این شرکت در مورد اخبار آن مطلع شده است.

فعالان بازار در روز شنبه (۲۶ نوامبر) اعلام کردند شرکت ArcelorMittal Kryvyi Rih که بزرگترین شرکت معدنی و فلزی در اوکراین است، مصرف برق را به شدت محدود کرده و اکثر فرآیند‌های تولید را به دلیل حمله موشکی گسترده به تأسیسات زیرساختی حیاتی در این کشور به حالت تعلیق درآورده است.

در این میان چندین منبع خبری نقل کردند که حجم برق موجود برای حمایت از تولید محصولات فولادی در اوکراین حتی در سطح ۲۰ درصد ظرفیت کافی نمی‌باشد.

بررسی‌ها نشان داد در حال حاضر در شرکت ArcelorMittal Kryvyi Rih فقط باتری‌های کک شماره ۵ و ۶ فعال هستند. باتری‌های کک شماره ۳ و ۴ و کوره بلند شماره ۶ در حالت نگهداری گرم هستند. هر دو معدن این شرکت و کارخانه معدنی این شرکت نیز متوقف شده اند.

تحلیل گران بازار در روز شنبه (۲۶ نوامبر) گزارش دادند به دلیل خاموشی معدن شرکت ArcelorMittal حدود ۱۰۶ معدنچی در زیر زمین ماندند که با موفقیت به سطح زمین آورده شدند.

چندین منبع خبری مستقر در بازار اعلام کردند به محض اینکه متخصصان موفق به تجدید زیرساخت انرژی اوکراین شوند، شرکت ArcelorMittal به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

مدیر عامل شرکت ArcelorMittal اظهار کرد: ما از این قهرمانان معدن کار به خاطر تلاش شبانه روزی و سخت کوشی آن‌ها سپاسگزار هستند. ما از معدنچیان و فولادسازان خود سپاسگزاریم که باعث شدند بتوانیم اثبات کنیم ما دارای استقامت و روحیه قوی هستیم. ما از همه اوکراینی‌ها به خاطر قلب‌های گرمی که امید و آرزوی مشترک ما را برای پیروزی بر تاریکی گرم می‌کند سپاسگزاریم.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، ArcelorMittal Kryviy Rih به دلیل محاصره بنادر اوکراین و قیمت پایین فولاد در آستانه تعطیلی قرار دارد.

مائورو لونگوباردو، مدیر عامل کارخانه ArcelorMittal در مصاحبه با فایننشال تایمز اظهار کرد: صادرات زمینی فولاد به کشور‌های اروپایی زیان ده است. در نتیجه در حال حاضر، کارخانه فولاد تنها یک کوره بلند را با تولید ۱۰۰۰۰۰ تن محصول در ماه راه اندازی می‌کند.

به نقل از تحلیل گران بازار، پس از حمله موشکی نیرو‌های روسی به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در اکتبر ۲۰۲۲، مشکلات مربوط به تامین برق شرکت‌های اوکراینی به عوامل فوق اضافه شد. در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی در اوکراین آسیب جدی دیده است. گلوله باران دیگر زیرساخت‌های حیاتی در ۲۳ نوامبر وضعیت را بیش از پیش بدتر کرده است.

به گفته مدیر عامل ArcelorMittal، این نیروگاه در حال حاضر مصرف برق را در مقایسه با دوره قبل از جنگ سه برابر کاهش داده است. این نیروگاه به طور معمول ۴۰۰ مگاوات ساعت برق مصرف می‌کرد در حالی که اکنون ۱۲۰ مگاوات ساعت مصرف می‌کند.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده