تاریخ: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۸۲۶۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

نقش فعال سازی معادن در اشتغال و توسعه

‌می‌متالز - در برنامه رادیویی استان و توسعه با محور نقش معادن در توسعه استان گفت:در حال حاضر ۸۱ پروانه بهره برداری معدن با حجم سرمایه گذاری ۱۰۹۶ میلیارد ریال، اشتغال ۷۹۰ نفر و استخراج اسمی سالیانه حدود ۶ میلیون تن در استان دارای اعتبار هستند و کل ذخیره قطعی این معادن،۱۶۸۴ میلیون تن می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، در برنامه رادیویی استان و توسعه با محور نقش معادن در توسعه استان گفت:در حال حاضر ۸۱ پروانه بهره برداری معدن با حجم سرمایه گذاری ۱۰۹۶ میلیارد ریال، اشتغال ۷۹۰ نفر و استخراج اسمی سالیانه حدود ۶ میلیون تن در استان دارای اعتبار هستند و کل ذخیره قطعی این معادن، ۱۶۸۴ میلیون تن می‌باشد.

کریم روزبهان افزود: ۴۵ فقره از این معادن با ذخیره قطعی ۱۴۳۹ میلیون تن، حجم سرمایه گذاری ۲۴۸ میلیارد ریال، اشتغال ۴۶۸ نفر و استخراج اسمی سالیانه ۳۶۰۰ هزار تن، فعال هستند و ۹ معدن در حال تجهیز و ۲۷ معدن نیز غیرفعال هستند.

روزبهان اضافه کرد:در ۶ ماهه نخست سالجاری پنج معدن غیرفعال، مجددا فعال و با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال، اشتغال ۳۳ نفر و استخراج اسمی سالیانه ۴۸ هزار تن، عملیات استخراجی خود را از سر گرفته اند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین معادن فسفات کشور، معدن فسفات چرام می‌باشد که برای اولین بار جاده دسترسی آن با حضور مسئولان کشوری و استانی فراهم شد و دارای ذخایر معدنی زیادی بوده به طوریکه میتواند تأمین کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع پایین دستی باشد.

کریم روزبهان اضافه کرد: ذخیره معدن فسفات چرام در استان با عیار خاص آن و پیشرفت ۶۰ درصدی کارخانه آهک هیدراته ظرفیت قابل قبولی را جهت توسعه و اشتغال استان فراهم خواهد نمود به نحوی که از واردات این محصول جلوگیری و مانع خروج ارز از کشور خواهد شد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده