به گزارش میمتالز، این سنگینترین مدل تولیدی بیامو است که تابهحال ارائه شده و همچنین اولین نمونهای محسوب میشود که یک پیشرانه الکتریکی از بیامو M دارد. طراحی بیرونی این خودرو نیز منحصربه فرد است. تاسیسات اسپارتانبورگ بیامو همچنین محل تولید شاسیبلندهای بیامو X ۵، X ۶ و X ۷ است. این یک کارخانه بسیار فعال است و تنها در سال ۲۰۲۱، تعداد ۲۵۷هزار و ۸۷۶ کل صادرات از آن انجام شده است. بیامو چندی پیش اعلام کرد مشغول کار روی نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود است که از اواسط دهه جاری عرضه خواهند شد. بخشی از آنچه این خودروساز آن را نیو کلاس (کلاس جدید) مینامد، شامل یک پلتفرم و فناوریهای نو از جمله باتریهای بهروز است. این فناوری در مقایسه با مدلهای امروزی بیامو تا ۳۰درصد برد بیشتری ارائه میدهد. برای نیو کلاس، بیامو نسل ششم فناوریهای محرک الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد که از باتریهای جدید استفاده میکند. این خودروساز قالب سلولی و شیمی سلولی باتریهای خود را به طور اساسی دوباره طراحی میکند و به سلولهای گرد تغییر میدهد. این سلولها جایگزین سلولهای منشوری میشوند که بیامو در حال حاضر از آنها استفاده میکند.
منبع: دنیای اقتصاد