تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۵۹
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۲۸۳۳۱۵

نوسازی ۶۲۰۰ پلاک در حریم راه‌آهن تهران در صورت مساعدت دولت

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از نوسازی ۶ هزار و ۲۰۰ پلاک در حریم راه‌آهن در مناطق ۱۸ و ۱۷ در صورت مساعدت دولت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سید مهدی هدایت اظهار کرد: در مناطق ۱۷ و ۱۸، ۶ هزار و ۲۰۰ پلاک وجود دارد که نوسازی آن‌ها منوط به مساعدت دولت در کمیسیون زیربنای دولت است.

هدایت تصریح کرد: در شهر تهران و در حوزه بافت فرسوده، بازآفرینی و نوسازی، اصلی‌ترین چالش، پول نیست و در برخی از مواقع با یک مساعدت مشکل چند ساله حل و فصل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به انتقال مسیر راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ به زیرزمین متذکر شد: در سنوات گذشته حدود ۹.۵ کیلومتر از مسیر راه‌آهن به زیرزمین انتقال داده شده است و شهروندان امیدوار بودند که با این اقدام، حریم راه‌آهن حذف شود و بتوانند ساخت و ساز انجام بدهند.

وی با اشاره به بلاتکلیفلی ۶ هزار و ۲۰۰ پلاک در منطقه یاد شده افزود: باید حریم راه‌آهن حذف شود و این تعداد پلاک نوسازی شوند.

هدایت از پیگیری‌های شهردار تهران از دولت برای حذف حریم راه‌آهن در منطقه ۱۷ و ۱۸ خبر داد و گفت: در این زمینه باید در کمیسیون زیربنای دولت مصوبه‌ای تصویب و در نهایت اقدامات لازم برای نوسازی املاک در این محدوده آغاز شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که مصوبه اشاره شده از سوی کمیسیون زیربنای دولت اخذ شود، شهرداری تهران به سرعت پروانه ساختمانی را برای مالکان صادر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده