تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۸۳۳۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در جریان رئیس سازمان ملی استاندارد از هپکو اعلام شد؛

دولت با تمام ظرفیت از شرکت هپکو حمایت می‌کند/تقاضا برای خرید ماشین آلات شرکت هپکو

‌می‌متالز - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در حوزه تولید ماشین آلات معدنی اتفاقات خوبی افتاده است، گفت: استراتژی تولید بر مبنای سفارش و نقدینگی قرار گرفته و در این راستا لازم است در سطح ملی به طور ویژه از تولیدات داخلی حمایت شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی اسلام پناه در جریان سفر به استان مرکزی در بازدید از شرکت هپکو اراک در جمع خبرنگاران، افزود: سازمان ملی استاندارد حمایت جدی و قطعی خود را از تولید کیفی و پایدار داخلی اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: دولت در مسیر تولید قرار گرفته و با تمام ظرفیت از تمامی واحد‌های تولیدی به خصوص شرکت هپکو اراک حمایت می‌کند. در این راستا امید است با حمایت از تولید داخلی با کیفیت بتوانیم شاهد درخشش و به اوج رسیدن شرکت هپکو به عنوان نشان ملی معتبر باشیم.

مدیرعامل شرکت هپکو نیز در جریان این بازدید گفت: همانطور که با همکاری معاونت معدنی وزارت صمت، به تدریج مشکلات بازار مدیریت و ضابطه‌مند شده، تقاضا برای خرید ماشین آلات شرکت هپکو نیز بیشتر شده است.

علی محمد رفیعی افزود: شرکت هپکو با همکاری صندوق توسعه معادن برنامه جدیدی برای تولید بیش از ۳۰۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات معدنی با کارمزد ۱۲ درصد، تقسیط ۴ ساله و ۶ ماه تنفس در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: به زودی این قرارداد نهایی و تولید سفارشات آغاز می‌شود. در این راستا امید است هپکو نقش خود را در فرآوری معادن و بهره دادن به حوزه معادن کشور که یکی از منابع ارزی است به نحو شایسته ایفا شود.

مدیرعامل شرکت هپکو اظهار داشت: بخش خدمات پس از فروش در ارتباط با نوسازی و بازسازی ناوگان فعال است و این شرکت از دوره رکود نسبی تولید ماشین‌آلات عبور کرده و در طلیعه برنامه افزایش تولید قرار دارد.

رفیعی با تأکید بر اینکه امید است وزارت صمت، یارانه خرید ماشین‌آلات معدنی را ادامه دهد، تصریح کرد: هر محصولی که بازار نیاز داشته باشد، شرکت هپکو خود را آماده و تجهیز برای پاسخ به آن نیاز کرده است، اما تقاضا برای برخی از ماشین‌آلات کم است و برای شرکت صرفه اقتصادی ندارد.

وی بیان داشت: واردات ماشین‌آلات معدنی معلول سیاست‌های غلط در گذشته است، بیشتر معادن کوچک و متوسط به لحاظ اینکه از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند به ماشین‌آلات دست دوم رو می‌آورند.

مدیرعامل شرکت هپکو تأکید کرد: اگر بتوان طرحی که با ایمیدرو و صندوق توسعه معادن دنبال می‌شود را ادامه دهیم و بتوانیم این طرح موفق را اجرا و ماشین‌آلات نو به معادن تزریق کنیم، معدن‌داران دیگر تمایلی به خرید ماشین‌الات دست دوم نشان نمی‌دهند.

رفیعی ابراز داشت: بر اساس توافقی که با وزارت صمت صورت گرفته در صورتی که نیاز به واردات ماشین‌آلات دست دوم احساس شود، شرکت هپکو بتواند این ماشین آلات را با قیمت کارشناسی خریداری، وارد و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

وی اضافه کرد: این امر باعث می‌شود که قیمت‌ها به لحاظ خرید محصول مناسب باشد، خدمات بعد از فروش داده شود، تضمین شود و بازار آشفته که در آن پول شویی دیده می‌شود، از بین برود.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده