تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۸۳۳۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رونق در هپکو با تولید هزار دستگاه ماشین آلات/ معدن داران قسطی خرید می‌کنند

‌می‌متالز - مدیرعامل مرکزی هلدینگ هپکو از نهایی شدن قرارداد تولید ماشین آلات معدنی با صندوق توسعه معادن طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: قرار است در این قرارداد ۳ هزار دستگاه انواع ماشین آلات معدنی با کارمزد ۱۲ درصد و تقسیط ۴ ساله و ۶ ماه زمان تنفس تولید و در اختیار معدن‌داران قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، رفیعی در جریان بازدید معاون رئیس جمهور از شرکت هپکو اظهار کرد: شرکت هپکو از دوره رکود نسبی تولید ماشین‌آلات هپکو عبور کرده و در طلیعه برنامه افزایش تولید برای تولید هزار دستگاه در سال در فاز اول و بالاتر برای فاز دوم است.

وی تصریح کرد: به تدریج که با همکاری معاونت معدنی وزارت صمت مشکلات بازار مدیریت و ضابطه‌مند و تا حدودی رفع و تقاضا برای ماشین آلات افزایش یافته است.

مدیرعامل مرکزی هلدینگ هپکو از نهایی شدن قرارداد تولید ماشین آلات معدنی با صندوق توسعه معادن طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: قرار است در این قرارداد ۳ هزار دستگاه انواع ماشین آلات معدنی با کارمزد ۱۲ درصد و تقسیط ۴ ساله و ۶ ماه زمان تنفس تولید و در اختیار معدن‌داران قرار گیرد.

رفیعی بیان کرد: پس از انقعاد این قرارداد، تولید بیش از ۳ هزار دستگاه انواع ماشین آلات معدنی از اول سال آینده آغاز خواهد شد که امیدواریم هپکو به نقش خود در فرآوری معادن و بهره دادن به معادن کشور به نحو شایسته عمل کند.

وی اضافه کرد: بخش خدمات پس از فروش هپکو در حوزه بازسازی ناوگان در مراکز استان‌ها فعال است، هم در بخش تامین قطعات و هم در بخش تعمیر ماشین آلات وظیفه خودر را انجام می‌دهد.

رونق در هپکو با تولید هزار دستگاه ماشین آلات/ معدن داران قسطی خرید می‌کنند

مدیرعامل هلدینگ هپکو بیان کرد: واردات ماشین آلادت معدنی معلول یک سیاست غلط در گذشته است، اکثر معادن کوچک و متوسط به دلیل اینکه از نظر مالی وضع مناسبی ندارد به سمت واردات ماشین آلات دست دوم روی می‌آورند که اگر بتوانیم طرحی که با ایمیدرو است را ادامه بدهیم و مانند سال ۸۳ تا ۸۵ این طرح موفق را انجام دادیم و ماشین آلات نو به معدن تزریق کردیم به تدریج نیاز بازار به صورت مشخص به سمت ماشین دست دوم نخواهد رفت، چرا که با ۲۰ درصد پیش پرداخت به جای ماشین بسیار مستهلک خارجی معدن دار می‌تواند ماشین نو تامین کند در نتیجه تولید را افزایش داده و قسط آن را نیز ظرف ۴ سال پرداخت کند.

رفیعی افزود: این طرح برای کمباین، تراکتور و کامیون اجرا شده و طرح موفقی است، با سوبسید ۴ درصد معدن داران تشویق می‌شوند ماشین نو بخرند، ماشین کهنه مانند آب شور است هر چه بیشتر داخل بدن می‌رود بیشتر به اب نیاز پیدا می‌کند که امیدواریم وزارت صمت روش سوبسید دادن به خرید ماشین آلات معدنی را ادامه دهد و خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه تاکید خوبی برای برنامه درازمدت برای سوبسید دادن به تولیدات داخلی دارد و این نوید رامی‌دهد در آینده نه چندان دور مساله واردات ماشین آلات دسته دوم کاهش یابد.

مدیرعامل هلدینگ هپکو با بیان اینکه هپکو برای هر محصولی که بازار نیاز داشته باشد برای پاسخگویی تجهیز شده است، گفت: برخی نیاز‌ها کم است و صرفه اقتصادی ندارد، در عین حال با وزارتخانه توافق کردیم تا اگر برای محصولاتی ماشین آلات کار کرده و دسته دوم نیاز باشد مشخصا هپکو بتواند ماشین آلات دسته دوم را به صورت کارشناسی بخرد و در اختیار معادن قرار دهد، این باعث می‌شود اولا قیمت‌ها مناسب باشد و سپس خدمات پس از فروش ارائه شود و هم اینکه بازار آشفته از بین می‌رود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده