تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۸۳۴۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان سمنان مطرح کرد؛

معادن در استان سمنان ۶ هزار شغل ایجاد کرده‌اند

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام کرد که معادن این استان، ۶ هزار فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، «علی تشنه‌دل» مدیرکل صمت استان سمنان در خصوص برگزاری بیست و ششمین جلسه شورای معادن استان که در محل استانداری تشکیل شد، گفت: در استان سمنان ۶۷۷ معدن دارای پروانه بهره‌برداری هستند که این معادن زمینه اشتغال حدود ۶ هزار نفر را فراهم کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در اجرای ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور، جلسه شورای معادن استان به‌منظور بررسی درخواست و مشکلات معادن استان تشکیل شده و تمامی موارد مطرح شده در این نشست در جلسات کمیته کارشناسی شورای معادن مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل صمت استان سمنان و دبیر شورای معادن استان، ادامه داد: در این نشست درخواست تعطیلی موقت و محاسبه حقوق دولتی بر مبنای استخراج واقعی ۸ بهره‌بردار معدن مورد بررسی قرار گرفت.

تشنه‌دل با تاکید بر این موضوع که معادن استان سمنان، ۶ هزار فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده‌اند، گفت: معادنی که درخواست تعطیلی موقت دارند، عمدتا مرتبط با صنایع ساختمان هستند که به‌دلیل عدم بازار فروش و رکود بازار مصالح ساختمانی و یا شرایط فصلی درخواست تعطیلی موقت را داشتند که وضعیت آن‌ها در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده