تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۸۳۴۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ابلاغ بسته‌های سرمایه‌گذاری معدنی در ۲۲ استان

‌می‌متالز - سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت از ابلاغ بسته‌های سرمایه گذاری معدنی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی حمیدی با اشاره به ابلاغ بسته‌های سرمایه گذاری معدنی از شنبه هفته جاری، اظهارداشت: سرمایه گذاری این بسته‌ها در ۲۲ استان انجام می‌شود تا مزایده‌ها به گونه‌ای هدفمند صورت گیرد.

وی در تشریح هدفمند بودن بسته‌های سرمایه گذاری معدنی، گفت: در این طرح یک نوع ماده معدنی مشخص که در استان‌ها مجوز‌های مختلفی از پروانه تا بهره برداری کسب کرده، مشخص شده و آن ماده معدنی خاص در آن استان به عنوان بسته هدف گذاری شده، معرفی شده است.

این مقام مسوول در وزارت صمت هدف از اجرای این طرح را حفظ منابع طبیعی عنوان و تصریح کرد: با اجرای این سیاست، وزارت صمت تلاش دارد ضمن حفظ محیط زیست، مدیریت معادن کوچک چندگانه را در اختیار یک نفر قرار دهد تا ایمنی در استخراج و اکتشاف معادن در شرایط و با شیوه مناسب صورت پذیرد و تضمین سرمایه گذاری بالاتر برود.

حمیدی با بیان اینکه محدوده‌های متعدد معدنی در نهایت منجر به ایجاد یک واحد تولیدی خواهد شد، خاطر نشان کرد: وزارت صمت در بسته‌های سرمایه گذاری هدفمند پیش بینی کرده است تا پس از انجام اکتشافات معدنی، حجم و میزان کانی‌های معدنی مشخص و پس از احتساب ریسک سرمایه گذاری، درصدی از سود معادن از طریق واگذاری سهام به مردم بومی و آن منطقه پرداخت شود که نمونه آن در معدن مس جانجای سیستان و بلوچستان نیز به اجرا در آمد.

وی با اشاره به ابلاغ ۴۶ بسته سرمایه گذاری معدنی در ۲۲ استان کشور، گفت: ۴۶ بسته سرمایه گذاری معدنی ۲۸۰ محدوده و پهنه معدنی را در برمی‌گیرد که با اعلام این موضوع در رسانه‌های عمومی بنوعی به سرمایه گذاران و فعالان معدنی فراخوان داده ایم تا بتوانند در اجرا و بهره برداری از بسته‌های معدنی مشارکت داشته باشند.

سرپرست دفتربهره برداری معادن وزارت صمت اظهارداشت:: هدف از تدوین بسته‌های سرمایه گذاری، حفظ محیط زیست، ریسک پذیری در حوزه معدن، مردمی کردن اقتصاد معدن، کاهش ریسک کار در معادن و زنجیره فولاد و همچنین ایمنی بوده است.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده