تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۸۵۶۵۰
سرویس خبر : زمین شناسی
با ابلاغ وزیر صمت؛

اولویت‌بندی اکتشاف معادن جدید به سازمان زمین‌شناسی واگذار شد

می متالز - معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت:‌ با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت نظام‌مند شدن اکتشاف‌های جدید معادن و اولویت‌بندی پروژه‌های اکتشافی به این سازمان واگذار شد.

به گزارش می‌متالز، جعفر عمرانی معاون زمین‌شناسی این سازمان درباره پهنه‌های معدنی کشور گفت: تا به امروز تمام اطلاعات معدنی ما به‌طور پراکنده و به‌صورت محلی بود، اما از سال گذشته با دستور وزیر صمت و با برنامه‌ریزی منسجم با عنوان پروژه تحولی این وظیفه بر عهده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور قرار گرفت.

عمرانی با اشاره به تعیین برخی اولویت‌ها در ایران افزود: هر پروژه حداقل در ۲۰ برگ و در ۳ لایه زمین‌شناسی، اکتشاف سیستمی و ژئوشیمی انجام می‌شود و نتایج به‌صورت گزارش مفصل به وزارت صمت ارسال می‌شود.

وی با بیان این‌که این کار در قالب تفاهم‌نامه امضا شده بین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، معاونت معدنی وزارت صمت و ایمیدرو انجام شده یادآور شد: در این طرح اطلاعات پایه خوبی را در حوزه معدن کشور ایجاد می‌کنیم و تا به امروز به خوبی پیش رفته‌ایم و سال گذشته توانستیم هر نقشه را در عرض یک سال نهایی کنیم؛ در حالی که به طور معمول این کار در مدت ۳ سال انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری آنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده