تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۸۳۴۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وعده بزرگ رئیس انجمن سنگ آهن برای تولید ۷۱ میلیون تنی فولاد/ ضربه‌ای که قیمت‌گذاری دستوری به صنعت فولاد زد

‌می‌متالز - رئیس انجمن سنگ آهن با ییان مهمترین مشکلات و چالش‌های صنعت فولاد، وعده بزرگ افزایش ظرفیت تولید فولاد از ۴۵ به ۷۱ میلیون تن را ارائه کرد.

به گزارش می‌متالز، مهرداد اکبریان با بیان اینکه فعلا نیاز بازار به سنگ آهن با تولید ۱۰۰ میلیون تن تأمین می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد ۴۵ میلیون تن است که با برنامه ریزی‌های انجام شده، این میزان به ۷۱ میلیون تن خواهد رسید. البته افزایش چنین ظرفیتی به ایجاد زیرساخت، افزایش تولید مواد اولیه و انرژی نیاز دارد که همیشه با چالش‌هایی روبرو می‌شود.

وی با بیان اینکه در زنجیره تأمین، بخشی از حلقه بیش از توان ظرفیت تولید و بخشی هم کم توان است، گفت: میزان تولید در همه زنجیره‌ها یکسان نیست و همین موضوع به مشکلی اساسی تبدیل شده است.

به گفته اکبریان، مشکل دیگر، کوچک شدن بازار مصرف به خصوص فولاد است که در چند ماه گذشته علاوه بر تحریم، یا نبود زیر ساخت‌های گاز و برق و در نتیجه کاهش صادرات مواجه هستیم.

رئیس انجمن سنگ آهن با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری دستوری از دیگر مشکلات صنعت فولاد است که منجر به زیان دهی شرکت‌ها شده است. خاطر نشان کرد: برای جبران این زیان‌دهی به تعیین درست ساز و کار عرضه و تقاضا، شرایط بازار، هزینه تمام شده معادن و مسائل اقتصادی و تورم نیاز است تا شرکت‌های معدنی هم بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده