تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۸۳۶۷۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بازار خودرو سکته کرد/ پراید، پژو، دنا و ساینا در ۴۵ روز چقدر گران شدند؟

بازار خودرو سکته کرد/ پراید، پژو، دنا و ساینا در ۴۵ روز چقدر گران شدند؟
‌می‌متالز - بررسی بازار خودرو حاکی از توقف نوسانات قیمتی در این بازار همزمان با کاهش نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد و توقف معاملات است.

به گزارش می‌متالز، نوسانات قیمتی در بازار خودرو در روز‌های پایانی هفته متوقف شده‌است و در ۲۴ ساعت گذشته هیچ کدام از خودرو‌های موجود در بازار افزایش قیمت را تجربه نکرده‌اند؛ گفتنی است که از ابتدای آبان ماه اوایل آذر ماه روند قیمت‌ها در بازار خودرو به شدت صعودی بوده‌است و برخی از خودرو‌های داخلی در بازه زمانی ۴۵ روزه افزایش قیمت بیش از ۵۰ میلیون تومانی را تجربه کردند.

بررسی نوسانات قیمتی در بین خودرو‌های پراید در بازه زمانی ۴۵ روزه حاکی از آن است که خودرو‌های این گروه در این مدت به طور میانگین ۲۱ میلیون تومان گران شده‌اند و خودرو‌های پژو نیز در این مدت به طور میانگین افزایش قیمت ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز از ابتدای آبان ماه تا امروز ۳۸ میلیون تومان گران شده‌است و این خودرو در حال حاض ۴۱۲ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

جهش این چنینی قیمت‌ها در سایر گروه‌های خودرو‌های داخلی از ابتدای آبان ماه تا امروز نیز قابل مشاهده‌است؛ خودرو‌های دنا در بازه زمانی ۴۵ روزه به طور میانگین ۵۱ میلیون تومان گران شده‌اند و خودرو‌های تیبا نیز در این بازه زمانی به طور میانگین ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان گران شده‌اند و در بین خودرو‌های رانا نیز در این مدت به طور میانگین افزایش قیمت ۳۹ میلیون تومانی اتفاق افتاده‌است.

بازار خودرو سکته کرد/ پراید، پژو، دنا و ساینا در ۴۵ روز چقدر گران شدند؟
نوسانات قیمتی در بازار خودرو‌های داخلی در حالی در روز‌های پایانی هفته متوقف شده‌است که روند صعودی نرخ ارز در این روز‌ها متوقف شده‌است؛ به گفته کارشناسان در حال حاضر نرخ ارز به طور دستوری بر روی کانال ۳۵ هزار تومان نگه داشته‌است و فنر تورم در رفته‌است.

این افزایش قیمت‌ها، اما تنها به خودرو‌های داخلی محدود نمی‌شود بلکه به ترتیب خودرو‌های مونتاژ و خودرو‌های وارداتی در این بازه زمانی ۴۵ روزه افزایش قیمت بیشتری را تجربه کردند؛ در بین خودرو‌های مونتاژ پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ از یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان در ابتدای آبان ماه امروز به یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز از ابتدای آبان ماه تا امروز ۱۷۰ میلیون تومان گران شده‌است و یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

در بین خودرو‌های وارداتی نیز می‌توان گفت که خودرو‌های گروه هیوندای در بازه زمانی ۴۵ روزه به طور میانگین ۴۲۵ میلیون تومان گران شدند و در بین خودرو‌های کیا نیز این افزایش قیمت‌ها به طور میانگین ۴۶۰ میلیون تومان بوده‌است؛ جدای از خودرو‌های کره‌ای موجود در بازار، خودرو‌های آلمانی و ژاپنی نیز در این بازه زمانی افزایش قیمت نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان را تجربه کردند.

منبع: خبرآنلاین

عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت