تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۲۸۳۷۲۸
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

افزایش واردات قراضه فولادی ترکیه

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه، میزان واردات قراضه فولادی ترکیه در اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۵.۱ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، با توجه به داده‌های منتشر شده توسط انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه (TCUD) در روز دوشنبه (۵ دسامبر) شرکت‌های فولادی ترکیه در اکتبر ۲۰۲۲ واردات قراضه فولادی را به ۱.۴۵ میلیون تن رساندند. بررسی‌ها نشان داده میزان واردات قراضه فولادی در ترکیه نسبت به سپتامبر ۲۰۲۲ با ۵.۱ درصد افزایش همراه بوده است.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۵ دسامبر) اعلام کردند واردات قراضه فولادی به ترکیه در اکتبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۷.۵ درصد کاهش یافته است. همچنین بررسی‌ها نشان داد در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، حجم واردات قراضه فولادی به ترکیه برابر ۱۸.۳۳ میلیون تن گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰.۴ درصد کاهش یافته است.

در این میان چندین منبع خبری اعلام کردند اتحادیه اروپا در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۲ به تامین کننده اصلی قراضه فولادی در ترکیه تبدیل شده است. در مدت ذکر شده، فولادسازان ترکیه ۹.۶ میلیون تن قراضه فولادی از اتحادیه اروپا خریداری کردند که ۹.۱ درصد کمتر از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱ بوده است.

به نقل از معامله گران، تامین کننده بعدی قراضه فولادی ترکیه، ایالات متحده آمریکا است که در رتبه دوم قرار داشته و عرضه قراضه فولادی از این کشور به ترکیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۳.۵۳ میلیون تن گزارش شده است. بررسی‌ها نشان داد میزان قراضه فولادی وارد شده از ایالات متحده امریکا به ترکیه در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۱۵.۹ درصدی همراه بوده است.

تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۵ دسامبر) گزارش دادند در ۲۰۲۲ کشور‌های CIS و اوکراین در مجموع ۸۶۶۰۰۰ تن قراضه فولادی به ترکیه صادر کردند. این در حالی است که میزان صادرات قراضه فولادی از کشور‌های CIS و اوکراین به ترکیه نسبت به ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱ حدود ۶۲.۶ درصد افت کرده است.

فعالان بازار اعلام کردند کاهش حجم واردات قراضه فولادی به کشور ترکیه با حجم کم تولید در کارخانجات فولاد داخلی همراه است. بررسی‌ها نشان داد در اواسط آگوست، کارخانه‌های فولادی ترکیه به دلیل تقاضای کم و هزینه‌های بالا، توقف تولید داشته اند. چنین کارخانه‌هایی نمی‌توانند افزایش قیمت را نه در بازار‌های داخلی و نه در بازار‌های صادراتی تضمین کنند. در نتیجه تولید فولاد حاشیه سود بسیار کمی خواهد داشت.

به نقل از برخی معامله گران، کشور ترکیه از سپتامبر ۲۰۲۲ قیمت برق و گاز مورد استفاده در صنعت را ۵۰ درصد افزایش داد که وضعیت را برای فولادسازان داخلی مستقر در ترکیه بدتر خواهد کرد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، ترکیه در سال ۲۰۲۱ واردات قراضه فولادی را ۱۱.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داده و به ۲۵.۱ میلیون تن رسانده است. همچنین بررسی‌ها نشان داد کشور‌های مستقل مشترک المنافع و اوکراین در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۲.۶۵ میلیون تن قراضه فولادی به فولادسازان ترکیه صادر کردند. این در حالی است که میزان واردات قراضه فولادی از این کشور‌ها به ترکیه نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۹.۷ درصد رشد داشته است.

برخی معامله گران در روز دوشنبه (۵ دسامبر) گزارش دادند ترکیه هفتمین تولید کننده بزرگ فولاد در جهان است. کارخانه‌های فولادی مستقر در ترکیه تولید فولاد را در سال ۲۰۲۱ به ۴۰ میلیون تن رساندند که نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲.۷ درصد افزایش یافته است. باید توجه داشت که مقدار اعلام شده یک رکورد برای کشور ترکیه محسوب می‌شود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده