تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۸۳۴۷۳
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

اعمال افزایش قیمت قراضه صادراتی آمریکا به ترکیه در قرارداد محموله‌های جدید

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد از اعمال افزایش قیمت قراضه صادراتی آمریکا به ترکیه در قرارداد محموله‌های جدید حکایت دارد. ک کارخانه ترکیه‌ای برای خرید محموله قراضه آهن آمریکایی مجبور به پرداخت هزینه بیشتری نسبت به آخرین قیمت این قرارداد شده است.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، یک کارخانه ترکیه‌ای برای خرید محموله قراضه آهن آمریکایی مجبور به پرداخت هزینه بیشتری نسبت به آخرین قیمت این قرارداد شده است.

بررسی‌های فست‌مارکتز نشان می‌دهد: یک صادرکننده از ساحل شرقی آمریکا یک محموله با حجم تامشخص شامل قراضه HMS ۱,۲ (۸۰:۲۰) با قیمت ۳۶۰ دلار به ازای هر تن و قراضه خرد شده را با قیمت ۳۸۰ دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr به یک کارخانه در ترکیه صادر کرده است.

براساس گزارشات به دست آمده، این قرارداد در روز ۲۵ نوامبر (۴ آذر) امضا شده است. هفته گذشته یک صادرکننده دیگر از ساحل شرقی یک محموله شامل قراضه HMS ۱,۲ (۹۵:۵) و قراضه خرد شده با میانگین قیمت ۳۵۵ دلار به ازای هر تن با شبوه معاملاتی cfr به این منطقه صادر کرده بود، این در حالی است که این محموله معادل ۳۴۰ دلار به ازای هر تن محصول قراضه HMS ۱,۲ (۸۰:۲۰) با شیوه معاملاتی cfr است و قیمت قراضه HMS ۱,۲ (۹۵:۵) با شیوه معاملاتی cfr، ۳۴۹-۳۵۰ دلار به ازای هر تن برآورد شده است.

آخرین فروش انجام شده نسبت به این محموله فروخته شده، ۲۰ دلار به ازای هر تن افزایش قیمت برای محصول HMS ۱,۲ (۸۰:۲۰) را نشان می‌دهد.

در همین حال، درحالی قیمت صادرات قراضه آمریکا به خریداران اصلی ترکیه از رونق دوباره بازار حکایت دارد که انتظار می‌رود بازار داخلی قراضه آهن ماه دسامبر راکد باقی بماند.

رشد قیمت داخلی قراضه ترکیه

به گفته برخی فعالان بازار، در طول دو هفته اخیر با افزایش میزان صادرات به ترکیه، قیمت داخلی قراضه این کشور افزایش یافته است.

در عین حال، در این مدت قیمت میلگرد ترکیه نیز افزایش یافت. برهمین اساس، ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت میلگرد صادراتی، فوب بندر اصلی ترکیه در بازه ۶۳۷ تا ۶۴۰ دلار به ازای هر تن بوده است. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی ۶۳۰ تا ۶۴۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

علاوه بر این، در دو هفته اخیر به دلیل کاهش عرضه و محموله‌های ماه دسامبر، میزان تقاضای قراضه صادراتی در این کشور افزایش نشان می‌دهد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده