تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۲۸۳۷۴۶
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

تمدید سهمیه تعرفه صادرات قراضه فولادی توسط فدراسیون روسیه

‌می‌متالز - فدراسیون روسیه به منظور تامین بی قید و شرط مواد خام استراتژیک برای شرکت‌های داخلی صنعت فولاد، سهمیه تعرفه صادرات قراضه فولادی را تا ژوئن ۲۰۲۳ تمدید کرد.

به گزارش می‌متالز، بنگاه خبری غیردولتی اینترفاکس با استناد به داده‌های منتشر شده توسط وزارت صنعت و تجارت در روز دوشنبه (۵ دسامبر) گزارش داد روسیه قصد دارد سهمیه تعرفه صادرات قراضه فولادی به کشور‌هایی که عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) نیستند را تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ تمدید کند.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۵ دسامبر) اعلام کردند حجم سهمیه تعرفه صادرات قراضه فولادی به کشور‌هایی که عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) نیستند از ۱.۴۵ میلیون تن به ۶۰۰ هزار تن کاهش می‌یابد که تا پایان سال ۲۰۲۲ اعتبار دارد. همچنین بررسی‌ها نشان داد دولت روسیه برنامه ریزی کرده که نرخ مالیات صادرات در سطح ۵٪ باقی بماند، اما به کمتر از ۵ € در هر تن نرسد. باید توجه داشت که صادرات قراضه فولادی از روسیه به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) بدون سهمیه باقی خواهد ماند.

تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۵ دسامبر) گزارش دادند، تمدید سهمیه تعرفه صادرات قراضه فولادی توسط فدراسیون روسیه با هدف تامین بی قید و شرط مواد خام استراتژیک برای شرکت‌های داخلی صنعت فولاد در شرایط فشار تحریم‌های بی سابقه از سوی کشور‌های غیردوست توسعه یافته است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، روسیه از سال ۲۰۲۲ مالیات صادرات قراضه فلزات آهنی را از ۷۰ یورو به ۱۰۰ یورو در هر تن افزایش داد. همچنین باید توجه داشت که نرخ عوارض ۵ درصد تعیین شد، اما نباید به کمتر از ۱۰۰ یورو در هر تن برسد. به نقل از چندین منبع خبری آغازگر افزایش تعرفه، وزارت صنعت و تجارت فدراسیون روسیه بود.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۵ دسامبر) گزارش دادند اولین سهمیه تعرفه صادرات قراضه فولادی برای بازه زمانی اول ژوئن تا ۳۱ جولای ۲۰۲۲ وضع شده است.

به نقل از برخی تاجران مستقر در روسیه، فدراسیون روسیه در آگوست ۲۰۲۲ سهمیه تعرفه ۱.۳۵ میلیون تنی را برای صادرات قراضه فولادی تا پایان سال ۲۰۲۲ تمدید کرد. هنگام صادرات فولاد در حجم سهمیه تعیین شده، میزان عوارض ۵ درصد بود، اما نباید به کمتر از ۱۰۰ یورو در هر تن برسد. این در حالی است که برای صادرات بالاتر از حجم سهمیه تعیین شده نیز میزان عوارض ۵ درصد بود، اما نباید به کمتر از ۲۹۰ یورو در هر تن برسد.

منابع خبری در روز دوشنبه (۵ دسامبر) اعلام کردند روسیه در سال ۲۰۲۱ حدود ۳.۲۲ میلیون تن قراضه فولادی صادر کرد و عوارض تعیین شده قبلی ۱۰۰ یورو در هر تن برای صادرات قراضه فولادی را متوقف کرده است. در ژانویه ۲۰۲۲، تولیدکنندگان قراضه فولادی مستقر در روسیه تنها ۳۰۰۰ تن مواد خام صادر کردند که ۲۳۰ برابر کمتر از سال ۲۰۲۱ بوده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده