تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۸۳۸۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان قزوین خبر داد:

واگذاری ۱۱۰ محدوده معدنی و اکتشافی/ فراهم شدن زمینه اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفر

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با تاکید بر اینکه واگذاری معادن به اشخاص غیر متخصص و غیر مرتبط، مشکلات زیادی را بوجود آورده است، گفت: در مزایده عمومی محدوده‌های معدنی استان قزوین، تعداد ۱۱۰ محدوده معدنی و اکتشافی، واگذار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، جلسه بازگشایی پاکت‌ها و اسناد مزایده عمومی محدوده‌های معدنی استان قزوین روز شنبه با حضور «عزیزاله افضلی» مدیرکل صمت استان قزوین، معاونان و مسئول حراست سازمان، ذیحساب و نماینده نظام مهندسی معدن در محل سالن جلسات شهید حق‌شناس اداره کل صمت استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه افضلی گفت: در گذشته با توجه به نحوه و فرآیند واگذاری معادن به اشخاص غیر متخصص و غیر مرتبط، مشکلات زیادی را شاهد بودیم و این روند راکد شدن و بلااستفاده ماندن معادن را در پی‌داشت که با تصمیمات جدید و تغییرات انجام شده در سال‌های اخیر، خوشبختانه از سوی وزارت صمت در نحوه واگذاری به افراد متخصص بازنگری شده و بسیاری از مشکلات برطرف شده است.

وی افزود: در این مرحله از مزایده معدن تعداد ۱۱۰ محدوده معدنی و اکتشافی با مساحت حدود ۴۱۴ کیلومتر مربع و ذخیره قطعی مواد معدنی تقریبی ۲۹۶ میلیون تن واگذار می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچنین گفت: با این واگذاری زمینه اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم مهیا خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده