تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۲۸۳۹۷۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

رشد ۲.۶ درصدی تورم مسکن در تهران

‌می‌متالز - مرکز آمار ایران از رشد ۲.۶ درصدی قیمت واحد‌های مسکونی در شهر تهران طی یکسال منتهی به آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران طی آبان‌ماه امسال شاخص قیمت آپارتمان‌­های مسکونی شهر تهران به عدد ۱۶۷.۴ رسید که نسبت به ماه قبل با ۱۵۹.۵ بالغ بر ۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم ماهانه

در آبان ماه ۱۴۰۱ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۵ درصد بود. تورم ماهانه آبان ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۰.۱- درصد)، ۵.۱ واحد درصد رشد داشته است.

افزایش تورم نقطه به نقطه

در آبان ماه ۱۴۰۱ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان­‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۵۰ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۴۴.۷ درصد) ۵.۳ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم سالانه

نرخ تورم سالانه آبان ماه ۱۴۰۱ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۳۵ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۳۲.۴ درصد)، ۲.۶ واحد درصد افزایش داشته است.

در ماه گذشته متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به ترتیب به ۴۷ میلیون و ۹۳۸ هزار تومان و ۴۶ میلیون و ۱۶ هزار تومان رسیده است.

در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت ۹۶ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۴ میلیون و ۲۶۲ هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢‌گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌­اند.

رشد ۲.۶ درصدی تورم مسکن در تهران

رشد ۲.۶ درصدی تورم مسکن در تهران

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده