به گزارش میمتالز، UNI-T کراس اوور حدودا ۴.۵ متری است که به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو سری BlueCore چانگان مجهز شده و حداکثر توان آن به ۱۷۷ اسب بخار میرسد، اما نقطهای که پیشرانه UNI-T را از رقبای همترازش جدا میکند، حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری این خودرو است که کشش قابل توجهی را در همراهی با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل میکند. UNI-T از تکنولوژی رادار در زیر سپر جلو بهره میبرد که امکان ترمز خودکار اورژانسی را فراهم میکند و همچنین به لطف وجود این آپشن، سیستم کروز کنترل این خودرو از نوع Adaptive یا تطبیق پذیر با امکان حفظ فاصله با خودرو پیش رو است. همچنین از جمله امکانات رفاهی و ایمنی دیگر این کراس اوور میتوان به کنترلش کشش و پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، ۶ کیسه هوا، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، انتخاب حالت رانندگی نرمال، اسپرت و اکو، سیستم تهویه اتوماتیک و. اشاره کرد.
نبود امکاناتی نظیر در برقی عقب، تیپ ترونیک گیربکس، گرم کن و سردکن صندلی از جمله نقصهایی بود که در ملاقات اولیه با UNI-T به چشم میخورد، اما باید در نظر داشت که این خودرو از سطح کیفی قابل توجهی در مقایسه با دیگر هموطنانش بهره میبرد و برای تطبیق قیمت آن با سقف قیمتی واردات ممکن است در نسخه نهایی نیز با همین شرایط به بازار عرضه شود. همچنین طی سواری کوتاه مدتی که با این خودرو داشتیم، عایق بندی خوب کابین و همچنین شتابگیری قابل قبول آن از جمله مزایای قابل توجه این کراس اوور بود. منابع رسمی شتاب این کراس اوور را کمتر از ۱۰ ثانیه و مصرف سوخت آن را حدود ۶.۳ لیتر در سیکل ترکیبی اعلام کرده اند.
UNI-T در بازار کشورهای همسایه با قیمتی بیش از ۳۰ هزار دلار عرضه میشود و به نظر میرسد در زمره خودروهای پریمیوم وارداتی از نظر قیمت قرار گیرد. البته ذکر این نکته ضروری است که سایپا الزاما این محصول را با قیمت خرده فروشی کشورهای حاشیه خلیج فارس خریداری نمیکند و از این جهت امکان واردات آن وجود خواهد داشت.
منبع: صدای بورس