تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۸۴۰۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
کارشناس فولادی عنوان کرد:

صادرات؛ پله‌ای برای دورزدن رکود فولادی‌ها

‌می‌متالز - یک فعال فولادی با بیان اینکه رکود بازار مسکن می‌تواند تاثیر مستقیمی بر تشدید رکود فولاد داشته باشد، تنها راه برون رفت از این رکود را صادرات محصولات فولادی عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، حسین بختیاری با اشاره به تأثیر رکود ساخت ساز در کشور بر بازار فولاد از رکود مسکن بیان کرد: رکود بازار مسکن تاثیر مستقیمی بر صنعت فولاد دارد و می‌تواند آن را کاملا تحت تاثیر قرار دهد. در این راستا، در شش ماهه اول سال جاری حدود ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد تولید شده که سهم مقاطع طویل فولادی حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است، یعنی بیش از یک سوم از کل فولاد تولید شده را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه از آنجایی که تقریبا تمامی محصولات طویل فولادی در صنعت ساختمان و پروژه‌های عمرانی مصرف می‌شود، لذا رکود این صنعت می‌تواند تاثیر مستقیمی بر تشدید رکود فولاد داشته باشد، گفت: تنها راه برون رفت از این رکود صادرات است که می‌تواند مازاد مصرف داخلی را جذب کند و اجازه ندهد صنایع فولادی تحت تاثیر رکود صنعت ساختمان دچار مشکل شوند. البته این امر به برنامه‌ریزی بلندمدت از طرف دولت نیاز دارد که به صادرات به عنوان یک ضرورت نگاه کند و آن را با بخشنامه‌های غیرکارشناسی و خلق الساعه، ضعیف‌تر از گذشته نکند.

معاون فروش فولاد خراسان با بیان اینکه تشکیل فدراسیون آهن و فولاد از سوی برخی از تولیدکنندگان فولادی مطرح شده است، گفت: تشکیل این فدراسیون به منظور اعطای کمک‌های فکری به دولت و اخذ تصمیمات کارشناسی است. در واقع، اگر فرهنگ استفاده از نظرات کارشناسان در بدنه دولت وجود داشته باشد، انجمن‌های موجود نظیر انجمن تولید کنندگان فولاد کافی است تا خوراک فکری لازم را به دولت بدهند، چرا که تقریبا تمامی تولید کنندگان فولاد در آن عضویت دارند.

بختیاری معتقد است که انجمن تولید کنندگان فولاد با نظرات کارشناسی خود، راهگشای بسیاری از معضلات فولادی در کشور هستند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده