تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۸۴۶۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۶۹ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با افزایش ۶۹ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۴۷ میلیارد و ۵۹۹ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۱۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۷۳ هزار و ۳۸۳ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۳۳.۳۸، ۳۴.۱۰ و ۲۱.۶۴ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۷ میلیون و ۶۷۴ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۰۷ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۰.۴۲ و ۴۳.۴۵ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۶۹ هزار و ۹۳۰ واحد افزایش، معادل ۴.۹۸ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۷۲ هزارو ۷۶۱ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۶ هزار و ۶۷۸ واحد افزایش، معادل ۴ درصد رشد کرد و رقم ۴۳۳ هزار ۷۶۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۶۴ هزار و ۴۱۵ واحد افت به رقم یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۵۷۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۹ هزار و ۹۰۷ واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۷۳۹ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۶.۱۲ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۳.۶۴ درصد رشد همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده