تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۸۴۷۰۳

همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه در صنعت هوایی

‌می‌متالز - منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت از اشتراک توانمندی‌ها و توسعه تعاملات بین ایران و روسیه برای ساخت هواپیما با ظرفیت ۷۰ تا ۱۵۰ نفره خبر داد.

به گزارش می‌متالز، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران، هدف از برپایی این نمایشگاه را آغازی برای همکاری‌های راهبردی و برداشتن گام‌های رو به جلو در صنعت هوایی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از بحث‌های مهم این نمایشگاه شبکه‌سازی و فراهم کردن بستری برای رسیدن به دستاورد‌های مدنظر در صنعت هوایی است.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه فعلی نیز همکاری‌های مشترک صنایع هوایی ایران و روسیه در زمینه همکاری‌های مشترک در MRO هواپیما‌های تجاری، ساخت هواپیما‌هایی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر توسط اتحادیه هواپیمایی روسیه، همچنین همکاری مشترک در طراحی و تولید هواپیما‌های ۷۰ تا ۱۰۰ نفره و بالگرد ka۲۲۶ در ایران پیگیری می‌شود.

همکاری مشترک ایران و روسیه در ساخت هواپیما‌های ۱۰۰ نفره

منطقی با اشاره به دستاورد‌های نمایشگاه‌های سال‌های گذشته افزود: برخی نتایج برگزاری نمایشگاه‌های پیشین، قرار گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره تأمین و ساخت هواپیما و بالگرد، همچنین توسعه پهپاد‌ها در بخش‌های تجاری کشور، ایجاد کنسرسیوم بین شرکت‌های فناور جهت طراحی و توسعه هواپیما و بالگرد بود.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت ۳ محور اصلی این نمایشگاه را پشتیبانی یا تاب‌آوری ناوگان، شبکه‌سازی منجر به ساخت محصول و زمینه‌سازی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد.

در این نمایشگاه که به مدت ۴ روز از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ آذر به میزبانی سازمان منطقه آزاد کیش با حضور قریب به ۸۰ شرکت ایرانی و خارجی فعال برگزار گردید. همچنین شرکت‌های داخلی دستاورد‌های تولید داخل در ساخت قطعات، شبیه‌ساز پرواز، شبیه‌ساز برج مراقبت و توانمندی‌های بالگردی و پهپاد‌های تجاری به نمایش گذاشتند. دفتر صنایع هوایی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در یازدهمین نمایشگاه صنایع هوایی ایران (IRAN AIR SHOW) تبیین اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی وزارت صمت از شرکت‌های فعال در صنعت هوایی و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده