تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۳
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۸۵۰۰۴

دستورالعمل جدید حقوق مسافران هوایی ابلاغ شد

‌می‌متالز - دستورالعمل‌های جدید حقوق مسافر و اجرای آن در همه بخش‌های هوایی و فرودگاهی توسط رئیس سازمان هواپیمایی ابلاغ شد.

به گزارش می‌متالز، دستورالعمل‌های جدید حقوق مسافر و اجرای آن در همه فرودگاه‌ها ابلاغ شد.

محمد محمدی بخش در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل افزود: بعد از رایزنی و جلسات مستمر با تمام ذی‌نفعان بخش حمل و نقل، آیین‌نامه جدید حقوق مسافر ابلاغ و برای اجرا در اختیار بخش هوایی گذاشته شد.

یک سالی می‌گذرد که مسافران بخش هوایی در انتظار ابلاغ «آیین‌نامه جدید حقوق مسافر» هستند و برخی شرکت‌های هواپیمایی در غیاب این غیبت طولانی، به تضییع حقوق مسافر ادامه می‌دهند.

سازمان هواپیمایی در آیین‌نامه جدید حقوق مسافر با رویکرد جلب اعتماد از دست رفته مردم، جریمه ۳۰ درصدی تاخیر را به عددی افزایش داده است که اگر ایرلاینی امکان پرواز به موقع را نداشته باشد به جای اعلام تاخیر کلاً پرواز را «کنسل» کند.

هفته گذشته در گزارشی از تخلف یکی از شرکت‌های هواپیمایی پرده برداشته شد. این شرکت با ارائه «سبد متنوع، اما خیالی فروش بلیت» سعی در جلب نظر افراد را داشت؛ به طوری که هواپیمایی کیش برای مشتریان پیشنهاد‌های زیادی را به نمایش می‌گذارد که در ابتدا دست شما را برای انتخاب ساعت و نوع صندلی در هر روز باز است، اما بعد‌ها مشخص شده بود که در ساعات ارائه شده، پروازی وجود ندارد.

اینکه چرا دست ایرلاین‌ها برای «فروش خیالی بلیت پروازها» باز است و به راحتی با ارسال یک پیامک «تاخیر» و نه «ابطال» سفر می‌توانند مسافر را در ساعتی که خود می‌خواهند به مقصد برسانند.

پاسخ این سوال در آیین‌نامه فعلی حقوق مسافر وجود دارد؛ جرایم تاخیر پروازی آن‌قدر ناچیز است که ایرلاین‌ها را برای تضییع حقوق مسافر یاری می‌دهد. موضوعی که بار‌ها از سوی خبرگزاری ایرنا دنبال شد.

پیش‌تر معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی با وعده رونمایی از آیین‌نامه جدید حقوق مسافر گفته بود: سازمان هواپیمایی در آیین‌نامه جدید حقوق مسافر با رویکرد جلب اعتماد از دست رفته مردم، جریمه ۳۰ درصدی تاخیر را به عددی افزایش داده است که اگر ایرلاینی امکان پرواز به موقع را نداشته باشد به جای اعلام تاخیری کلاً پرواز را «کنسل» کند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده