تاریخ: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۲
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۲۸۴۷۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سؤال رایج ارزی

‌می‌متالز - در ایامی که دولت از کافی بودن منابع ارزی و افزایش صادرات نفت گزارش می‌دهد، قیمت ارز وضعیت با ثباتی ندارد.

به گزارش می‌متالز، طی ۱۰ روز گذشته مسوولان و مقامات دولتی به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه‌های مختلف کشور حضور یافتند و فرصتی یافتند تا با نسل جوان سخن بگویند، به سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ گویند و شفاف و روشن تشریح کنند چه از دولت حسن روحانی تحویل گرفتند و چه تا به حال انجام دادند.

آمار‌های زیادی در این روز‌ها به اطلاع دانشجویان رسید و به طبع اخبار این نشست‌ها در رسانه‌ها منعکس شد. از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم طبق آمار مسوولان این است که وعده رئیس جمهور عملیاتی شد و بدون آنکه اقتصاد کشور به تحریم‌ها گره بخورد، تحریم‌ها بی اثر شدند و اکنون ایران ۲.۵ برابر زمان دولت حسن روحانی نفت صادر می‌کند. حتی در برخی اظهارات میزان صادرات روزانه نفت ۲.۳ میلیون بشکه نفت اعلام شد. نکته خیلی مهم آنکه ارز حاصل از فروش نفت نیز به کشور برمی گردد بنابراین در دسترس دولت قرار دارد.

نکته‌ای که مقامات دولتی با اطمینان کامل از آن سخن می‌گویند این است که دیگر کشور مثل اواخر دولت قبل درباره کالا‌های اساسی در مضیغه نیست، بدهی‌های دولت حسن روحانی پرداخت شده است، کسری بودجه نداریم و چاپ پول ۳۵٪ رشد نمی‌کند. از طرفی جراحی اقتصادی ۶ ماه پیش نیز موفق بود و امروز آثار و نتایج مثبتش همچون نزولی شدن نرخ تورم در حال بروز و ظهور است.

قطعا همه این آمار‌ها و گزارش‌ها صحیح هستند که مسوولان و مقامات دولتی با اعتماد به نفسی مثال زدنی پشت تریبون‌ها حاضر می‌شوند و آن‌ها را به سمع و نظر مردم می‌رسانند، اما در این میان افکارعمومی یک سوال ساده دارد و آن اینکه چرا در این وضعیت بسیار مطلوب و ایده آل قیمت طلا و ارز هر روز در تابلوی صرافی‌ها رکورد جدیدی می‌زند و قیمت‌ها اجناس و کالا‌ها نیز آنقدر بی قرار و پرانرژی‌اند که دائم میل به بالا رفتن دارند.

حتما و قطعا مسوولان دولت برای این سوال استدلال‌های محکم و قوی دارند و فقط منتظر شرایط مناسب هستند تا آنچه روی کاغذ‌ها دیده می‌شود در قیمت اجناس مغازه‌ها نیز به مرور ظهور و بروز پیدا کند تا مردم نیز به طور محسوس و آشکار ماحصل کار‌ها و اقدامات خوب این دولت را ببینند.

منبع: خبرگزاری فردا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده