تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۸۴۸۲۴
سرویس خبر : انرژی

امضای قرارداد با ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان برای ساخت قطعات نیروگاهی

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی گفت: این شرکت در پنج سال اخیر برای استفاده حداکثری از توان ساخت داخل بیش از ۷۲۴ هزار قطعه نیروگاهی را ساخت داخل کرده است.

به گزارش می‌متالز، علی عیسی‌پور، مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های تحقیقات و ساخت داخل صنعت آب و برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال ۱۰ قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید بار اول به انعقاد رسیده است.

وی افزود: در مورد اقلام تحریمی که قرار است اولین بار در کشور ساخته شوند می‌توان تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان و بدون مناقصه، کار را به شرکت‌های دانش بنیان واگذار کرد.

عیسی‌پور با بیان اینکه ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی در راستای سیاست‌های کلی نظام، توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و قطع وابستگی ساخت داخل شده است، گفت: وزارت نیرو آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را در تیرماه ابلاغ کرد که بر اساس بند ۱۴ آن، شرکت‌های مادرتخصصی باید دو درصد از درآمد‌های عملیاتی و غیرعملیاتی خود را در زمینه انعقاد قرارداد به شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های پیشران اختصاص دهند.

مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی از امضای قرارداد با ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان برای ساخت قطعات راهبردی و تحریمی نیروگاه‌ها خبر داد و گفت: این شرکت در پنج سال اخیر برای استفاده حداکثری از توان ساخت داخل بیش از ۷۲۴ هزار قطعه نیروگاهی را ساخت داخل کرده است.

وی افزود: در همین راستا شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی در سال جاری تاکنون ۳۱ قرارداد به مبلغ ۵۹۰ میلیارد تومان در حوزه ارتقای بهره‌وری تولید، افزایش امنیت و تاب آوری، بومی‌سازی و خودکفایی در صنعت آب و برق، توسعه استفاده از هوش مصنوعی، کاهش تلفات و هوشمندسازی در صنعت آب و برق منعقد کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده