تاریخ: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۸۵۴۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تثبیت اشتغال برای ۱۲ هزار نفر، تأمین نقدینگی و انرژی پایدار برای شرکت ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از بررسی برخی مشکلات شرکت ذوب آهن در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و تثبیت اشتغال برای ۱۲ هزار نفر در این شرکت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به پیگیری برخی مشکلات شرکت ذوب آهن اصفهان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، بیان کرد: این شرکت باتوجه به تأمین ریل کشور از وزارت راه طلبی دارد که این طلب بالغ بر یکهزار میلیارد تومان است.

وی اشتغالزایی شرکت ذوب آهن برای بیش از ۱۴ هزار نفر را مطلوب و دارای اهمیت ارزیابی کرد و ادامه داد: جهت وصول این طلب از محل اعتبارات تسهیلات سفر ریاست جمهوری در قالب ماده ۵۶ مبلغ یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را برای توسعه ریلی کشور و پشتیبانی از پروژه‌ها آینده این شرکت مصوب کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تأمین نقدینگی را یکی از چالش‌های صنعت فولادسازی کشور دانست و عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان این تسهیلات از طرف بانک صادرات در اختیار شرکت ذوب آهن اصفهان قرار خواهد گرفت تا با این تأمین نقدینگی بتواند ریل کشور را همانند سال‌های گذشته تأمین کند و خط ریل این شرکت به ظرفیت واقعی خود دست یابد.

وی به تثبیت اشتغال برای ۱۲ هزار نفر با این مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شرکت ذوب آهن اشاره کرد و گفت: از طرف دیگر شرکت ذوب آهن تقاضای تعیین تکلیف بدهی‌های جاری با بیمه تأمین اجتماعی را داشت که در ستاد تسهیل مطرح و با همکاری و همراهی تأمین اجتماعی استان تقسیط بدهی‌های گذشته و تقسیط پرداختی‌های جاری این شرکت انجام شد.

نقش اظهار کرد: به منظور تأمین نقدینگی بیشتر برای شرکت ذوب آهن در خصوص ضمانت نامه‌های گمرکی این شرکت (که سررسید آن‌ها یک تا دو ماه آینده است) در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مقرر شد؛ گمرک ایران مهلت یک ساله‌ای را مجددا برای ضمانت نامه‌های ترخیص کالا از گمرک برای این شرکت موافقت کند.

وی با اشاره به اهمیت تأمین انرژی پایدار در صنعت فولادسازی کشور، خاطر نشان کرد:هزینه‌های انرژی گاز شرکت ذوب آهن به یک باره افزایش یافت که باعث ایجاد نگرانی‌هایی در این خصوص شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: باتوجه به اینکه شرکت ذوب آهن مجتمعی از کارخانجات متنوع از قبیل کُک‌سازی، آهک، نیروگاه، احیا و کوره بلند است که به صورت مستقل از یکدیگر فعالیت می‌کنند مصوبه‌ای را در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این خصوص داشتیم.

وی اظهار کرد: در این مصوبه مقرر شد شرکت ملی گاز ایران نسبت به تفکیک مصرف انرژی گاز در شرکت ذوب آهن با تعرفه‌های تفکیکی اقدام نماید. به نظر می‌رسد با این راهکار بدهی‌های شرکت ذوب آهن با شرکت ملی گاز تسویه شود.

منبع: صاحب نیوز

عناوین برگزیده