تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۸۵۷۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

دلایل رشد قیمت ورق گرم آمریکا در بازار جهانی

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولادی از افزایش قیمت قیمت ورق گرم آمریکا در بازار جهانی حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت ورق گرم آمریکا در بازار جهانی در حالی افزایش یافت که کارخانه‌ها و خریداران، فعالیت‌های خود را بعد از تعطیلات سال نو میلادی ادامه خواهند داد.

در این میان، ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می‌دهد: شاخص قیمت ورق گرم، فوب کارخانه آمریکا ۳۵٫۷۸ دلار به ازای هر هاندردویت محاسبه شد که این نرخ نسبت به قبل، افزایش یافت. این محصول در هفته گذشته با قیمت ۳۴٫۲۵ دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

البته شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات کارخانه‌ای برای ورق گرم در بازه قیمتی ۳۴ تا ۳۷ دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شد.

در بازار شنید می‌شود

شنیده‌های فست‌مارکتز حاکی از آن است: کارخانه‌هایی که اخیرا قیمت محصولات خود را صعودی اعلام کردند، با قیمت‌های جدید در بازار ظاهر شدند، اما برخی تولیدکنندگان هنوز قیمت‌های خود را در سطح پایین تری نگه داشته اند.

با این حال، برخی منابع در بازار گفتند: زمان تحویل محموله‌ها حدود ۴ هفته بود، اما برخی از این محموله‌ها، قبلا در فوریه تحویل داده شده بودند.

نقل قول روز

همچنین یک منبع توزیع کننده در بازار گفت: در چند هفته اخیر تعداد پیشنهادات قیمتی برای سفارشات، افزایشی بود و احتمال دارد افزایش قیمت بر روی قرارداد‌های خودرویی اعمال شود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده