تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۸۵۷۲۴
سرویس خبر : صنایع کوچک

لزوم تقویت مزیت‌های رقابتی در صادرات لوازم خانگی

‌می‌متالز - دبیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه به دنبال صادرات به صورت تصادفی نیستیم، گفت: باید مزیت‌های رقابتی در صادرات لوازم‌خانگی را تقویت کرد.

به گزارش می‌متالز، محسن شکراللهی افزود: ما به دنبال صادرات به صورت تصادفی نیستیم، بلکه باید بازارسازی، نفوذ در بازار‌ها و ثبات در بازار‌های منطقه را سرلوحه خود قرار دهیم و مزیت‌های رقابتی در صادرات لوازم‌خانگی را تقویت کنیم. به ویژه مزیت‌های ایران در زمینه بازار‌های منطقه باید ارتقا یابد. وی تاکید کرد: مردم و مصرف‌کنندگان، چه در بازار‌های منطقه و چه در بازار داخلی محصولات باکیفیت را می‌شناسند و از این محصولات و برند‌های معتبر حمایت می‌کنند. دبیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بر این اساس در نظر داریم با مشارکت خانوار‌های ایرانی و توسعه خدمات پس از فروش و تشویق برند‌های معتبر، محصولات شرکت‌هایی را که کالای باکیفیت و با قیمت مناسب ارائه می‌دهند شناسایی کرده و با رتبه‌بندی فعالان صنعت و نشان‌های مطرح در صنعت لوازم‌خانگی، کیفیت لوازم و رضایت مردم را افزایش دهیم.

این مسوول وزارت صمت گفت: با توجه به حرکت پرشتاب صنعت لوازم‌خانگی در تولید انواع محصولات، نیازمند هم‌افزایی بخش‌های مختلف وزارتخانه به منظور تامین بهنگام و مناسب مواد اولیه و البته تسهیل تامین مالی برخی واحد‌ها برای توسعه خطوط جدید و ماشین‌آلات هستیم. وی تاکید کرد: امروز بیش از پیش، نیازمند تحول صنعت در تکمیل زنجیره ارزش قطعه‌سازی، طراحی‌های صنعتی و خدمات پس از فروش و صادرات هستیم. شکراللهی ادامه داد: یکی از موفقیت‌های صنعت لوازم‌خانگی در کشور در سال‌های اخیر عرضه محصولات اقتصادی برای مصرف‌کننده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده