تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۲۸۵۸۴۱
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت گاز فارس خبرداد؛

۱۰ کارخانه سیمان و نیروگاه‌ها فارس به سمت سوخت دوم رفته اند/ رونمایی از پویش هدیه انرژی توسط شرکت گاز فارس

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به ناترازی ایجاد شده در تولید و مصرف گاز گفت: از نظر اجرای شبکه، تولید و توزیع در استان مشکلی نداریم بلکه افزایش بی رویه در بخش خانگی فشار مضاعفی را ایجاد کرده است.

به گزارش می‌متالز، علی‌اکبر میدان‌شاهی با اشاره به اینکه در وضعیت عادی شرایط ما خوب است، به سرمای مناطق شمالی کشور اشاره و افزود: در فصل زمستان و با سرد شدن هوا منجر به ناترازی می‌شود و افزایش تولید در این شرایط مقرون به صرفه نیست چراکه پروژه‌ای زمان بر و پرهزینه است و توجیه ندارد.

وی گفت: از نظر کارشناسی بیش از این نمی‌توان به ذخایر دست زد کما اینکه گاز میراثی برای نسل‌های آینده است و باید مدیریت مصرف را داشت.

میدان شاهی با اشاره به اینکه مصرف انرژی ما ۳.۲ بوده است و این درحالی است که در جهان ۲.۲ در سال گذشته بوده است، یادآور شد: این افزایش رشد غیرمنطقی است و باید این عدم ناترازی را در بخش مصرف متوازن کرد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به نگاه زیست محیطی در بحث کاهش مصرف گاز عنوان کرد: صیانت از هوای پاک و حفظ محیط زیست رسالتی است که برعهده ما است و ۳۱ درصد مصرف گاز استان در بخش خانگی است و در صورت مصرف بی رویه و خارج از استاندارد مشترکان پرمصرف، محدودیت برای این مشترکین اعمال خواهد شد.

میدان شاهی تصریح کرد: اینکه صنعت استان و کشور را تعطیل می‌کنیم که افزایش مصرف در بخش خانگی است را جبران کنیم منطقی نیست و این از بعد اقتصادی نیز برای اقتصاد کشور ضرر دارد.

وی با اشاره به اینکه صرفه جویی باید به یک باور در نگرش و رفتار تبدیل شود، عنوان کرد: در بخش صنایع ۲۰ مشترک بزرگ صنعتی داریم که در ۱۰ کارخانه سیمان و نیروگاه‌ها به سمت سوخت دوم رفته ایم و‌سوخت اول محدود شده است.

میدان‌شاهی با اشاره به اینکه در فاز‌های بعدی محدودیت‌ها در صنایع فولاد، پتروشیمی، لاستیک سازی‌ها و کاشی سازی‌ها خواهد بود، خاطرنشان کرد: درواقع به دلیل افزایش مصرف سوخت و سرمای بی سابقه در شمال کشور؛ صنایع کاشی و سرامیک هم به همین سمت می‌رود و سوخت آن‌ها محدود می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان اینکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مشترک گاز هستند عنوان کرد: در سطح استان ۶ هزار و ۶۷۰ مشترک پرمصرف داریم که در پلکان مصرفی ۱۱ تا ۱۲ قرار دارند.

۱۰ کارخانه سیمان و نیروگاه‌ها فارس به سمت سوخت دوم رفته اند/ رونمایی از پویش هدیه انرژی توسط شرکت گاز فارس


پویش" هدیه انرژی" توسط شرکت گاز فارس


مدیرعامل شرکت گاز فارس به پویش" هدیه انرژی" توسط شرکت گاز استان فارس در راستای همدلی برای مصرف بهینه گاز طبیعی اشاره کرد و گفت: پویش "هدیه انرژی" در راستای فرهنگ سازی مدیریت مصرف بهینه انرژی طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: از طریق اجرای این پویش، شرکت گاز فارس قصد دارد به جامعه کمک کند تا مصرف بهینه گاز طبیعی به سبک زندگی تبدیل شود.

میدان شاهی ادامه داد: مخاطب اصلی این پویش را مصارف خانگی و کودکان (دانش آموزان ابتدایی) به عنوان مصرف کنندگان آینده انرژی گاز بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: شیوه اجرایی این پویش در قالب یک مجموعه فرهنگی شامل آموزش، فرهنگ سازی، مصرف بهینه انرژی طبیعی، مسابقه فزهنگی و هنری و مشارکت شهروندان و دانش آموزان است.


پیشرفت و ترقی مبتنی بر سرمایه گذاری از طریق دانش آموزان است


معاون آموزشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: آموزش و پرورش آینه‌ای است که آینده جامعه را نشان می‌دهد.

بذرافکن با اشاره به جمعیت دانش اموزی استان بیان کرد: ۹۴۰ هزار دانش آموز در استان داریم و نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت استان دانش آموزان تشکیل می‌دهند؛ لذا پیشرفت و ترقی هر جامعه مبتنی بر سرمایه گذاری از طریق دانش آموزان است.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی برای پشرفت کل جامعه است که نهاد‌هایی از جمله خانواده، دانشگاه و... در آن سهیم هستند.

بذرافکن افزود: همچنین نهاد‌های موثر بر تربیت که شرکت‌های حامل انرژی، شهرداری و ... شامل می‌شوند در این سند سهیم هستند.


پویش هدیه انرژی؛ براساس تکنیک‌های علمی است


همچنین یدالهی، عضو هیات علمی دانشگاه و طراح پویش هدیه انرژی گفت: این پویش در راستای حفظ سرمایه انرژی کشور است که خروجی یک پروژه مطالعاتی است.

وی با اشاره به بررسی مطالعاتی پویش‌های حوزه انرژی گفت: این رویه از طریق تکنیک‌های علمی گرفنه شد و برنامه‌های فرهنگ سازی در حوزه انرژی استخراج شد و براساس مطالعات طبق یک مدل علمی پویش هدیه انرژی اجرا شد که پویش علمی است.

یدالهی گفت: صنایع و مشترکین خانگی و تجاری می‌توانند با صرفه جویی انرژی آن را به دیگر مخاطبین هدیه دهند و حتی کاهش با یک درجه انرژی آن را به سایر مشترکین هدیه می‌دهند.

وی تصریح کرد: رویکرد پویش تغییر نگرش است که افراد مصرف بهینه گاز طبیعی را ارج نهند و همینطور یاد می‌دهیم که این پویش را به دیگران منتقل کنند

این عضو هیات علمی بیان کرد: گام پیوستن به پویش از طریق فرایند دعوت، ثبت نام در پویش، یادگیری راهکار‌های بهینه مصرف گاز، انجام فعالیت تعاملی و... است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده