تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۸۵۸۷۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
تلاش مسوولان برای کنترل قیمت‌ها

بازار خودرو دچار شوک شده است!

‌می‌متالز - بازار خودرو کشور درحالی این روز‌ها همچنان به‌پیشروی قیمتی خود ادامه می‌دهد که مسوولان حوزه صنعت‌خودرو کماکان بدون توجه به دو عامل انتظارات تورمی و رشد نرخ ارز، سعی دارند با استفاده از فاکتور‌های تولید و عرضه، ترمز افزایش قیمت را بکشند.

به گزارش می‌متالز، بازار خودرو کشور درحالی این روز‌ها همچنان به‌پیشروی قیمتی خود ادامه می‌دهد که مسوولان حوزه صنعت‌خودرو کماکان بدون توجه به دو عامل انتظارات تورمی و رشد نرخ ارز، سعی دارند با استفاده از فاکتور‌های تولید و عرضه، ترمز افزایش قیمت را بکشند. اما بهای خودرو همچنان افزایشی است و ظاهرا ترمز رشد قیمت‌ها به این آسانی‌ها کشیده نخواهد نشد روز گذشته نیز هیچ خودرو پرطرفدار ایرانی با ثبات یا کاهش نرخ همراه نبود و قیمت خودرو در سایت‌های منتشرکننده آگهی خرید و فروش، همچنان صعودی بود. این درحالی است که هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی‌درپی آن، در زمینه افزایش بهای خودرو نیز رکورد‌های جدیدی در حال ثبت شدن است. این افزایش قیمت و رکوردزنی‌ها همچنان ادامه دارد و بازار خودرو را دچار شوک بزرگی کرده است. افزایش قیمت خودرو‌های داخلی در روز گذشته درحالی ادامه پیدا کرد که شاهد رشد بهای برخی مدل‌ها تا ۲۵ میلیون‌تومان بودیم. وانت آریسان زمانی ارزان‌ترین محصول شرکت ایران‌خودرو و در مقطعی ارزان‌ترین محصول بازار لقب داشت. اما حالا وانت آریسان ۲ با افزایش قیمت ۲۵ میلیون‌تومانی، بیشترین تغییر در بازار خودرو را در روز گذشته به‌نام خود ثبت کرد.

برخی خودرو‌های داخلی در روز گذشته افزایش قیمت ۲ تا ۲۵ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که ارزش وانت آریسان ۲ با ۲۵ میلیون‌تومان افزایش به ۴۰۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار با ۲۳ میلیون‌تومان افزایش به ۵۰۵ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول با ۲۳ میلیون‌تومان افزایش به ۵۸۳ میلیون‌تومان، دنا پلاس با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش به ۶۶۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما با ۱۸ میلیون‌تومان افزایش به ۶۲۵ میلیون‌تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۱۵ میلیون‌تومان افزایش به ۴۹۶ میلیون‌تومان رسید. در گروه خودرو‌های چینی نیز شاهد افزایش بهای ۲۰ تا ۸۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که دیگنیتی با ۸۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۹۲۰ میلیون‌تومان، هایما S۷ پلاس با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۴۱۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با ۴۵ میلیون‌‎تومان افزایش یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان و جک S۵ نیوفیس با ۴۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۳۴۰ میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شدند. همچنین در خودرو‌های خارجی پریمیوم نیز شاهد افزایش بهای ۱۰ تا ۷۰ میلیون‌تومانی برخی خودرو‌ها بودیم. جایی که بهای کیا سراتو ۲۰۰۰ با ۷۰ میلیون‌تومان افزایش به ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، هیوندای آزرا با ۶۰ میلیون‌تومان افزایش به ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان و هیوندای الانترا با ۵۵ میلیون‌تومان افزایش به ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان رسید. روز گذشته نیز افزایش نرخ ارز سبب رشد شدید بهای اغلب خودرو‌ها در بازار آزاد شد. دلار در بازار روز یکشنبه با ۴۰ هزار و ۵۸۰ تومان کار خود را آغاز کرد و پس از آن‌که در یک روند صعودی ارزش آن به ۴۱ هزار و ۱۵۰ تومان رسید، در پایان روز با قیمت ۴۱ هزار و ۱۰۰ تومان به‌کار خود پایان داد.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده