تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۹
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۸۵۹۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

سرمایه گذاری بیش از ۳۴۲ هزار میلیارد ریالی زنجیره فولاد در کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای تکمیل پروژه زنجیره فولاد کردستان ۳۴۲ هزار و ۸۳۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی، با اشاره به این مطلب که اشتغالزایی مد نظر زنجیره فولاد در استان ۴ هزار و ۳۲۱ نفر است، اظهارکرد: برای تکمیل پروژه زنجیره فولاد ۱۷ طرح به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: از این ۱۷ طر، ح پنج طرح آن در شهرستان‌های بیجار، سقز، قروه و دیواندره با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد به پایان رسیده و دیگر طرح‌ها نیز در دست اقدام برای آغاز عملیات اجرایی هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بحث‌های حوزه صنعت، تقویت و حمایت از صنایع خرد است، بیان کرد: یکی از استراتژی‌های صمت کردستان اجرایی کردن این صنایع بوده و از ۹۶۶ واحد صنعتی موجود در کردستان، صنایع خرد توسعه قابل قبولی داشته است.

خلیقی یادآور شد: توسعه بخش صادرات محور نیز یکی دیگر از سیاست‌های این سازمان بوده و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته توسط کارگروه‌های حوزه صنعت و توسعه صادرات کردستان، برنامه ریزی و اهداف خاصی برای توسعه این بخش نیز تبیین شده است.

وی ادامه داد: پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران نیز در استان به جد مد نظر است چرا که توسعه این بخش می‌تواند نقطه امید بخشی برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به ذخایر طلای کردستان در شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این پروژه ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده و در کنار آن نیز با جلب سرمایه گذار می‌توان با بهره برداری از ذخایر غنی سیلیس در این شهرستان، برای ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

خلیقی خاطرنشان کرد: در بحث بهره برداری از معدن منگنز نیز در شهرستان قروه در سال ۸۳ مجوز صادر شد و سال ۹۲ این واحد تولیدی در زمینه ریختگری آغاز به کار کرد که متاسفانه پس از مدتی غیر فعال شد و پس از چند سال این واحد تولیدی در زمینه سیلیس مجددا شروع به کار کرد و اکنون برای ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: همچنین با هماهنگی شستا در سفر ریاست جمهوری طرح‌های با پتانسیل بالای شهرستان‌های استان، بررسی و طراحی شده و برای شهرستان سنندج و بانه در زمینه تولید لوازم خانگی بزرگ و برای سقز نیز پتروشیمی و سیلیس طرح تدوین شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: شهرستان‌های قروه، بیجار و کامیاران نیز با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خاص منطقه در حوزه معدن، می‌تواند سرمایه گذاری‌هایی را از شرکت شستا جذب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده