تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۱۸
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۲۸۵۹۲۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شتاب‌دهنده صدر فردا به عنوان شرکت فناور برتر تقدیر کرد

‌می‌متالز - در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، شتاب‌دهنده دانش بنیان صدر فردا در بخش توسعه فناوری، موفق به کسب عنوان فناور برتر شد.

به گزارش می‌متالز، آیین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیران و پژوهشگران برتر برگزار شد.

وزیر کار رفاه و امور اجتماعی در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت پژوهش و اینکه پژوهش ریشه فرهنگی در تاریخ و تمدن ایران اسلامی دارد، گفت: لازمه دستیابی به مؤلفه‌های اقتدار ملی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان رشد در حوزه پژوهش است. خوشبختانه در کشور ما به موضوع پژوهش توجه بسیار ویژه‌ای شده است.

مرتضوی تاکید کرد: از نظر کمیت تعداد مراکز علمی، صندلی‌های دانشگاهی و اساتید برجسته، پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها نیز در کشور افزایش پیدا کرده است لذا برای دستیابی به توسعه و تعالی چاره‌ای جز توجه به پژوهش نداریم. برای توجه به پژوهش و نوآوری باید بستر و امکانات پژوهش را در حوز‌های مختلف فراهم کنیم.

در آئین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری، از پژوهشگران برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه تقدیر به عمل آمد که در بخش توسعه فناوری از شتاب‌دهنده دانش بنیان صدر فردا و مدیرعامل این شرکت به عنوان فناور برتر توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر شد.

صدر فردا به عنوان یکی از شرکت‌های فرعی هلدینگ صدر تامین (تاصیکو) و در قالب شتاب دهنده تخصصی، با ماموریت توسعه کسب و کار‌های نوین در حوزه معدن، صنایع معدنی و مواد پیشرفته شکل گرفته است که اهداف اصلی این شتاب‌دهنده پاسخ به نیاز‌های فناورانه شرکت‌های تابعه هلدینگ صدر تامین با هدف ارتقای بهره وری و خلق ارزش، خدمات مطالعه زنجیره ارزش تامین معدن و صنایع معدنی در شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ صدر تامین، شتاب‌دهی ایده‌ها و محصولات نوآورانه و ایجاد و توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان با هدف ارزش آفرینی و پویش ملی بومی سازی با هدف تأمین نیاز‌های وارداتی بنگاه‌های صنعتی و معدنی با به کارگیری توان فنی داخلی در راستای جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده