تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۸۵۹۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به همت بنیاد نخبگان خراسان جنوبی؛

یک تفاهم‌نامه همکاری با هدف رفع مشکلات واحد‌های تولیدی منعقد شد

‌می‌متالز - با وجود نیروی انسانی متخصص و نخبه و در کنار آن، داشته‌های سرزمینی و معادن غنی، مسیر توسعه باید با سرعت و کیفیت بهتری طی شود. این مهم تنها با تعمیق ارتباط هدفمند با جامع نخبگانی کشور محقق خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، به منظور اجرایی‌شدن طرح شهید احمدی روشن و با هدف رفع مشکلات واحد‌های تولیدی، تفاهم نامه همکاری بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با شرکت کویر تایر بیرجند امضا شد.

در نشست امضای این تفاهم‌نامه، سید سعیدرضا احمدی‌‎زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی محل تولد و رشد بسیاری از نواغ و نخبگان علمی کشوراست، گفت: استان امروزه دارای ۱۳ مؤسسه آموزش عالی، پارک علم و فناوری و ۱۵۰ واحد فناور در این پارک است و با ۵۰ هزار دانشجو، بالاترین سرانه دانشجویی کشور را دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری دولت و سرمایه‌گذاران در استان به واسطه امنیت و منابع ارزشمند انسانی به خوبی جواب می‌دهد، افزود: طرح شهید احمدی‌روشن با هدف ارتباط نخبگان با صنعت و با جامعه شکل گرفته است. در این طرح، تیم‌های تشکیل‌شده طی ۹ ماه با راهبری یک استاد خبره، در حوزه رفع یکی از مسائل صنعت و جامعه فعالیت می‌کنند. در سال جاری، تعداد ۱۱ پروژه در استان مصوب شده که ۴ مورد از آن‌ها با مشارکت شرکت کویر تایر اجرا شده است.

اسماعیلی؛ معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی بیرجند نیز اظهار داشت: دانشگاه صنعتی بیرجند به سبب حضور ۲۰۰۰ دانشجو و ۷۰ عضو هیئت علمی، نگاه ویژه‌ای به بخش دانش‌بنیان دارد.

وی بخش‌های معدن و کشاورزی را دو مزیت اصلی استان در مسیر توسعه دانست و اضافه کرد: این دو طرح ارزش‌افزوده بسیار بالایی دارند و به همین دلیل چهار مورد از پروژه‌های طرح احمدی روشن در استان، در همین حوزه است.

در ابتدای این نشست، بابک ابراهیمی؛ مدیرعامل مدیریت گروه سرمایه‌گذاری امید نیز تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری امید، یک هلدینگ معدنی صنعتی است که جزو سه شرکت بزرگ چند رشته‌ای کشور است. ۵۰ درصد ظرفیت سنگ آهن کشور، ۷۰ درصد کنسانتره کشور، ۴۰ درصد ظرفیت گندله کشور را در اختیار دارد و ۵۰ درصد ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام و ۱۳ درصد لاستیک کشور را دارد که کویر تایر از جمله شرکت‌های تابعه آن است.

محمدحسین زینلی؛ مدیرعامل کویر تایر نیز یادآور شد: با وجود نیروی انسانی متخصص و نخبه و در کنار آن، داشته‌های سرزمینی و معادن غنی، مسیر توسعه باید با سرعت و کیفیت بهتری طی شود. این مهم تنها با تعمیق ارتباط هدفمند با جامع نخبگانی کشور محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده