تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۸۶۰۰۰
سرویس خبر : انرژی

با کشف میدان جدید در ترکیه ذخایر گازی به ۷۱۰ میلیارد متر مکعب رسید

‌می‌متالز - رئیس جمهور ترکیه پس از کشف ذخایر جدید و بازنگری در کشف قبلی، اعلام کرد که ذخایر گاز طبیعی ترکیه در دریای سیاه اکنون مجموعا ۷۱۰ میلیارد متر مکعب با ارزش بازار یک تریلیون دلار است.

به گزارش می‌متالز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از کشف ذخایر جدید و بازنگری در کشف قبلی، اعلام کرد که ذخایر گاز طبیعی ترکیه در دریای سیاه اکنون مجموعا ۷۱۰ میلیارد متر مکعب با ارزش بازار یک تریلیون دلار است.

اردوغان پس از نشست کابینه در روز دوشنبه گفت که این افزایش عمدتاً به دلیل میدان گازی ساکاریا صورت گرفته است که در حال حاضر تخمین زده می‌شود ۶۵۲ میلیارد متر مکعب گاز داشته باشد در حالی که در ارزیابی اولیه این رقم ۵۴۰ میلیارد مترمکعب تخمین زده شده بود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اعلام کرد که این کشور ۱۳ چاه را در میدان گازی ساکاریا حفر کرده است.

اردوغان همچنین به کشف جداگانه ۵۸ میلیارد متر مکعب گاز در یکی دیگر از میدان‌های دریایی نزدیک اشاره کرد.

وی گفت: با کشف جدید در (میدان) کایکوما-۱، ذخایر گازی ما در دریای سیاه با ۱۷۰ میلیارد متر مکعب افزایش به ۷۱۰ میلیارد متر مکعب رسیده است.

اردوغان خاطرنشان کرد که میدان تازه کشف شده کایکوما-۱ به میدان ساکاریا و از آنجا به شبکه ملی متصل خواهد شد.

به گفته این رئیس جمهور، به نظر می‌رسد کانسار ساکاریا بزرگترین میدان کشف شده در دریای سیاه باشد و قرار است سال آینده میلادی وارد مدار تولید شود.

وی گفت: اکتشاف جدید ما راه را برای اکتشافات مشابه در سایر زمینه‌های زمین شناسی مجاور این منطقه هموار خواهد کرد. وی افزود: ما در اسرع وقت حفاری جدید را شروع خواهیم کرد.

قبل از این کشف، ترکیه قصد داشت با نرخ سالانه ۳.۵ میلیارد مترمکعب گاز تولید کند و هدف خود را افزایش تولید سالانه به ۱۵ میلیارد متر مکعب در عرض چهار سال و پوشش یک سوم تقاضای کشور تعیین کرده بود.

این درحالی است که آنکارا به دنبال تنوع بخشیدن به واردات انرژی است که تقریباً تمام مصرف داخلی آن را تامین می‌کند. این کشور به شدت به منابع روسیه، آذربایجان، ایران، نیجریه و الجزایر و همچنین واردات LNG از قطر و ایالات متحده وابسته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده