تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۸۶۰۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

فضای اقتصادی برای ابربدهکاران بانکی ناامن است

‌می‌متالز - حجت‌الاسلام پژمانفر با تأکید بر لزوم ناامن‌سازی فضای اقتصادی کشور برای جولانِ ابربدهکاران بانکی، گفت: این افراد با استفاده از رانت، تسهیلات بانکی دریافت کرده و منابع بانک‌ها را به بازار طلا و ارز سوق می‌دهند.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تأکید بر لزوم اجرای قوانین مربوط به ایجاد شفافیت اقتصادی، اظهار داشت: باید نورافکن‌هایی را در فضا‌های تاریک قرار دهیم تا بتوانیم جلوی بسیاری از فساد‌ها و رانت‌های موجود در جامعه را بگیریم.

وی استفاده از رانت قدرت و ثروت برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی را یکی از زمینه‌های ایجاد فساد اقتصادی دانست و افزود: تسهیلاتی که باید در راستای رونق تولید به کار گرفته شود، با سفته‌بازی و واسطه‌گری به بازار خرید زمین، سکه، دلار و طلا انتقال می‌یابد و موجب افزایش تورم و فقیرتر شدن مردم می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دولت و مجلس برای شفاف‌سازی درباره ابربدهکاران بانکی برای جلوگیری از اخذ تسهیلات غیرقانونی و مجدد توسط آنها، گفت: در حال حاضر مقاومت‌هایی برای اعلام اسامی این افراد حقیقی و حقوق وجود دارد و هر کدام از بانک‌ها بهانه‌هایی برای عدم ارائه اطلاعات این افراد اعلام می‌کنند.

حجت‌الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: تلاش داریم شفاف‌سازی اسامی بدهکاران بانکی را با جدیت پیگیری کنیم و تا امروز حدود ۵۰ درصد این کار انجام شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم مطمئن باشند که مانع از سوءاستفاده بدهکاران بانکی از منابع کشور خواهیم شد تا دارایی‌ها و سرمایه‌های کشور در مسیر تولید قرار گیرد.

حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اعلام می‌کنم که هر کسی که در مسیر تولید قرار بگیرد باید احساس حمایت و امنیت کند و هر کسی که بخواهد سرمایه‌های کشور را در مسیر فساد قرار دهد، حتماً با وی مبارزه خواهیم کرد.

وی به کسانی که با فعالیت‌های سوء اقتصادی دنبال تلاطم در بازار و اخلال در نظام اقتصادی و زندگی مردم هستند هشدار داد با تصمیماتی که کشور و مجلس می‌گیرد، باید نسبت به ادامه اقدامات خود احساس ناامنی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

عناوین برگزیده