تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۲۸۶۱۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش صادرات سنگ آهن توسط شرکت معدنی Vale

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، شرکت معدنی Vale میزان صادرات سنگ آهن را در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل کاهش داد.

به گزارش می‌متالز، وب سایت SteelOrbis در روز چهارشنبه (۲۸ دسامبر) گزارش داد شرکت برزیلی Vale که یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن در جهان است، در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ صادرات سنگ آهن را به ۲۱۰.۰۳ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات سنگ آهن توسط این شرکت در در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ با کاهش ۱۷.۶ درصدی همراه بوده است.

فعالان بازار در روز چهارشنبه (۲۸ دسامبر) اعلام کردند در نوامبر ۲۰۲۲، شرکت برزیلی Vale حدود ۱۹.۳۲ میلیون تن سنگ آهن صادر کرد. این در حالی است که میزان صادرات سنگ آهن از شرکت برزیلی Vale در نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۸.۲ درصد بیشتر از اکتبر ۲۰۲۲ و حدود ۲۵.۹ درصد کمتر از نوامبر ۲۰۲۱ گزارش شده است.

به نقل از چندین منبع خبری میزان فروش سنگ آهن توسط شرکت معدنی Vale در بازار داخلی برزیل در نوامبر ۲۰۲۲ در محدوده تا ۲.۰۷ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان فروش سنگ آهن توسط این شرکت معدنی در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۲۳.۹ درصد رشد داشته است. همچنین بررسی‌ها نشان داد میزان فروش سنگ آهن توسط شرکت معدنی Vale در ماه نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به ماه قبل ۷.۶ درصد افزایش داشته است. به نقل از منابع خبری در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲، شاخص فروش سنگ آهن توسط شرکت معدنی Vale حدود ۲۳.۱۹ میلیون تن بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، با رشد ۴۰.۴ درصدی همراه بوده است.

تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۲۸ دسامبر) گزارش دادند شرکت معدنی Vale یکی از سه شرکت بزرگ معدنی در جهان است. در سال ۲۰۲۱، این شرکت معدنی حدود تا ۳۱۵.۶ میلیون تن سنگ آهن تولید کرد که ۵.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. همچنین بررسی‌ها نشان داد میزان فروش سنگ آهن توسط شرکت معدنی Vale در سال ۲۰۲۱ با ۸.۹ درصد افزایش در سال به ۲۷۷.۵ میلیون تن رسید.

به نقل از برخی تاجران مستقر در برزیل، یک شرکت برزیلی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به تولید سنگ آهن در سطح بیش از ۳۶۰ میلیون تن در سال دست یابد. این در حالی است که شرکت معدنی Vale انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۱۰ میلیون تن، در سال ۲۰۲۳ بین ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلیون تن و در سال ۲۰۲۶ بین ۳۴۰ تا ۳۶۰ میلیون تن سنگ آهن استخراج کند.

معامله گران در روز چهارشنبه (۲۸ دسامبر) گزارش دادند با توجه به اعلام شرکت معدنی Vale، تولید پلت سنگ آهن در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۳۳ میلیون تن خواهد بود. همچنین این شرکت پیش بینی کرده میزان تولید پلت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۶ تا ۴۰ میلیون تن، در سال ۲۰۲۶ حدود ۵۰ تا ۵۵ میلیون تن و در سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰۰ میلیون تن خواهد بود.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، شرکت معدنی Vale و تولید کننده فولاد آلمانی Stahl-Holding-Saar (SHS) قصد دارند در تولید فولاد کم کربن با هم همکاری کنند. باید توجه داشت که این شرکت‌ها استفاده از بریکت‌های سنگ آهن سبز و پلت‌های آهن اسفنجی (DR) و همچنین فناوری فولادسازی Tecnored را بررسی خواهند کرد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده