تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۸
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۸۵۵۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش قیمت سنگ آهن استرالیا در سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - با توجه به پیش بینی انجام شده توسط OCE قیمت سنگ آهن استرالیا در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت که منجر به توقف تولید مواد خام در معادن می‌شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از GMK، در اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر اقتصاددان ارشد (OCE) در وزارت صنعت، نوآوری و علم استرالیا آمده است کشور استرالیا پیش بینی قیمت سنگ آهن خود را به دلیل تقاضای ضعیف در میان چالش‌های اقتصادی جهانی و صادرات داخلی بالاتر از حد انتظار برای سال ۲۰۲۳ کاهش داد.

فعالان بازار در روز چهارشنبه (۲۱ دسامبر) اعلام کردند طبق اطلاعیه دفتر اقتصاددان ارشد (OCE) در وزارت صنعت، نوآوری و علم استرالیا قیمت سنگ آهن در سال جاری در استرالیای غربی به طور متوسط ۱۰۲ دلار در هر تن بود که برای سال ۲۰۲۳ حدود ۸۵ دلار در تن و برای سال ۲۰۲۴ حدود ۷۳ دلار در هر تن پیش بینی شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت ۸۵ دلار در هر تن برای سنگ آهن استرالیا در سال آینده منجر به توقف تولید مواد خام در معادن با هزینه تولید بالاتر می‌شود.

به نقل از برخی منابع خبری، در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر ۲۰۲۱، معادن سنگ آهن قبلاً در استرالیا بسته شده بودند که بیشترین حاشیه سود را در زمینه قیمت‌های بی سابقه در نیمه اول سال ۲۰۲۱ داشته است. در حالی که طبق پیش بینی ممکن است استخراج سنگ آهن از سایر معادن استرالیا با قیمت‌های نزدیک به ۸۵ دلار در تن که برای سال آینده پیش بینی شده متوقف شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های معدنی مانند Mineral Resources مستقر در استرالیا در حال حاضر به دنبال تعدیل تولید پس از سقوط قیمت‌ها به زیر ۹۰ دلار در تن برای سنگ آهن محتوای آهن ۶۲ درصد در اکتبر ۲۰۲۲ هستند.

در گزارش منتشر شده توسط دفتر اقتصاددان ارشد (OCE) در وزارت صنعت، نوآوری و علم استرالیا مربوط به ماه دسامبر، OCE انتظارات قیمت خود برای قیمت سنگ آهن را برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در مقایسه با گزارش قبلی که در سپتامبر منتشر شد، کاهش داد. در عوض باید توجه داشت که اقتصاد دانان پیش بینی‌های خود را برای صادرات استرالیا در سال جاری افزایش داده و از ۸۸۲ میلیون تن به ۸۸۵ میلیون تن رساندند. همچنین بررسی‌ها نشان داد صادرات سنگ آهن به لطف فعالیت شرکت‌های معدنی بزرگ مانند Pilbara BHP، Rio Tinto و Fortescue Metals به رشد خود در سال ۲۰۲۲ ادامه داد.

تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۲۱ دسامبر) گزارش دادند، دفتر اقتصاددان ارشد (OCE) در وزارت صنعت، نوآوری و علم استرالیا چشم انداز صادرات سنگ آهن خود را در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ کاهش داد، زیرا افت مورد انتظار قیمت‌ها پروژه‌های عمده برنامه ریزی شده توسط تولید کنندگان را به تاخیر می‌اندازد یا مختل می‌کند. در عین حال بررسی‌ها نشان داد تولید کنندگانی که هزینه تولید کمتری دارند، حجم سنگ آهن تولید شده را با کندی بیشتری افزایش می‌دهند.

به نقل از برخی تاجران، دفتر رئیس اکونومیست چین همچنین پیش بینی خود را برای مصرف سنگ آهن چین در سال آینده افزایش داد، زیرا محدودیت‌های کووید ۱۹ کاهش یافت و پکن به دنبال تحریک اقتصاد خود می‌باشد. منابع خبری اعلام کردند که خطرات تقاضای جهانی برای سنگ آهن در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ شامل رکود در مقیاس گسترده و تغییر به سمت تولید فولاد سبز خواهد بود.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری Fitch Ratings پیش بینی‌های مربوط به قیمت سنگ آهن را برای سال جاری، سال ۲۰۲۳ و سال ۲۰۲۴ تایید کرد. معامله گران اعلام کردند تقاضای جهانی برای فولاد همچنان کاهش می‌یابد، با این حال، بازار سنگ آهن بیش از حد شلوغ نیست. در نتیجه کاهش عرضه از اوکراین و فدراسیون روسیه با کاهش تقاضا در اروپا و سایر مناطق جبران خواهد شد.

معامله گران اعلام کردند آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری Fitch Ratings پیش بینی می‌کند که در پایان سال ۲۰۲۲ قیمت سنگ آهن به ۱۱۵ دلار در تن برسد. همچنین طبق پیش بینی این آژانس قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ به ۸۵ دلار در تن و در سال ۲۰۲۴ به ۷۵ دلار در هر تن خواهد رسید.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده