تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۸۶۵۳۶
سرویس خبر : صنایع کوچک

شگرد تولیدکنندگان لوازم خانگی در افزایش قیمت/ خبری از رونق فروش نیست

‌می‌متالز - برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی در شرایط رکودی بازار محصولات خود را با شگرد‌هایی خاص آنهم با قیمت‌های بالا در بازار عرضه می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، در طول هفته اخیر با روند نزولی قیمت دلار پیش بینی‌ها براین بود تا شاید قیمت لوزام خانگی نیز متاثر از این موضوع روند کاهشی را تجربه کند، اما متاسفانه هنوز بازار نسبت به تغییرات نرخ ارز مقاومت کرده و حتی تولیدکنندگان در تلاش برای دریافت مجوز افزایش قیمت هستند.

در شرایط فعلی برخی از تولیدکنندگان تمایلی به عرضه محصول در بازار نداشته ویا برخی دیگر با اعلام لیست‌های جدید محصولات را با قیمت‌هایی بالاتر در بازار عرضه کردند.

در این شرایط بیشتر مردم ترجیح می‌دهند خریدی از بازار نداشته ومنتظر ثبات قیمت‌ها و حتی روند کاهشی قیمت‌ها باشند. البته برخی از تولیدکنندگان نیز به جای معرفی لیست جدید، محصولات خود را با شگرد‌هایی خاص آنهم با قیمت‌های بالا در بازار عرضه می‌کنند به نحوی که محصول گذشته را با تغییراتی جزئی مانند تغییر صفحه نمایش و یا جابجایی دکمه‌ها آن را محصول جدید معرفی کرده و راهی بازار می‌کنند؛ که واحد‌های نظارتی باید با این متخلفین برخورد لازم را انجام دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر در بازار لوازم خانگی همچنان رکود حاکم است و فروشنده‌ها برای آنکه محصولات خود را بفروشند در قالب طرح‌هایی اقساطی اقدام به فروش محصولات می‌کنند، اما هنوز مصرف کننده رغبتی به خرید نداشته و بازار به نوعی در رکود کامل به سر می‌برد.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی با نزدیک شدن به بازار شب عید باید سیاست مناسبی برای تشویق مردم به خرید کالا و رفع رکود موجود اعمال کرد تا ضمن خرید محصول توسط مصرف کنندگان چرخه تولید این صنعت نیز با مشکل روبرو نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده