تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۴
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۸۶۷۵۰
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ خبرداد؛

تردد ۱۴۰ واگن باری در مرز اینچه برون طی ۴۸ ساعت گذشته

‌می‌متالز - مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: در دو روز گذشته ۱۴۰ واگن باری از مرز اینچه برون تردد کردند که در نوع خود بی نظیر بوده است.

به گزارش می‌متالز، محسن اعتماد عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در دو روز گذشته ۱۴۰ واگن حمل و جابجایی کالا از این مسیر تردد داشته اند که در هشت سال گذشته بی نظیر بوده است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: مرکز لجستیک پایانه مرزی اینچه برون تسهیل کننده برنامه‌های تجاری بخش‌های خصوصی با آسیای میانه است و در این راستا و برای افزایش مبادلات تجاری ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه اجرا کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های ریلی و زیرساختی متعددی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که با پیشرفت‌های فیزیکی متعددی به پیش می‌روند.

اعتماد توجه بیشتر و مشارکت دستگاه‌های مرتبط در همراهی این اداره کل برای جذب سرمایه‌گذاری در استفاده از ظرفیت بکر مرکز لجستیک ریلی اینچه‌برون ضروری دانست.

پیگیری در اجرایی شدن مصوبه حوزه ریلی در سفر دولت سیزدهم به استان برای ایجاد زیرساخت‌های ریلی در اینچه برون و هدفگذاری ۴۵ هزار تن ترانزیت کالا از اینچه برون و ۳۰۰ هزار تن صادرات کالا از دیگر برنامه‌های مهم اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ بود که مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ به آن اشاره کرد.

وی عنوان کرد: خط ریلی گمرک اینچه برون ظرفیت صادرات یک میلیون تن را در صورت توسعه زیرساخت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده