تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۲۸۶۹۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۳۷ طرح معدنی به همت دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۷ طرح معدنی شامل معدن مس، منیزیت، کرومیت و مصالح ساختمانی با اعتبار بیش‌از یک هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان به همت دولت سیزدهم در استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش می‌متالز، داوود شهرکی روز پنجشنبه اظهارداشت: با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۷۶۹ نفر در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان مملو از ذخایر غنی و متنوع معدنی (فلزی و غیر فلزی) از قبیل مس، طلا، تیتانیوم، آهن، منیزیت، فلدسپات، آنتی موان، منگنز، کرومیت، سیلیس و مصالح ساختمانی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: معدن می‌تواند باعث توسعه این استان به صورت جدی شود که نیاز دارد تا سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه وارد شوند تا استان را تبدیل به یک منطقه پیشرو در زمینه صنعت و معدن کنند.

وی ادامه داد: حضور شرکت‌های بزرگ معدنی در سیستان و بلوچستان اهمیت فراوانی دارد که نشان از ظرفیت فراوان این منطقه و جذابیت برای سرمایه گذاران است.

شهرکی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان طرح‌های بزرگ از جمله فولاد چابهار، طلای بزمان، مس شمال زاهدان، مس نیمروز و صنایع معدنی منیزیت با پیشرفت‌های فیزیکی قابل قبول در حال انجام است که نهایتا با اتمام این طرح‌ها جهش اقتصادی در استان انجام خواهد شد.

وی افزود: استراتژی توسعه‌ای تعریف شده برای توسعه سیستان و بلوچستان در ۲ بخش معدن و تجارت بوده و با توجه به ذخایر خوب معدنی که در استان داریم توجه به معدن ایجاد صنایع را هم در پی‌خواهد داشت که این مهم در استان ما در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سند آمایش استان، ۲ بخش معدن و تجارت محور توسعه قرار داده که لازم است براساس یک برنامه مدون با اکتشاف اصولی نسبت به شناسایی ذخایر معدنی زمینه بهره‌برداری و ایجاد صنایع معدنی را در استان فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سیستان و بلوچستان

عناوین برگزیده